מגיע הרגע בו אתם מבינים שהעבודה הנוכחית כבר לא מתלבשת עליכם טוב כמו פעם. הקידום שהובטח תקוע בהנהלה, הבוס האהוב התחלף בממונה חדש שממרר את חייכם, הקולגות נוטשים ונשארתם לבד במערכה. חוץ מזה, השוק מתאושש, יש הרבה משרות אטרקטיביות, אז למה שלא תנסו למצוא ג'וב נחשק יותר?

כלים

 

לא משנה מה הסיבה לעזיבה, אל תתפטרו לפני שיש לכם הסכם חתום ביד ועתיד בטוח ומצד שני, קשה לחפש כשהממונה יושב ביחד איתכם במשרד והרכלנית של המחלקה עוקבת אחריכם לכל מקום.

אז איך מחפשים עבודה ושומרים על סודיות מוחלטת? טיפים מנצחים למחפשי עבודה סמויים.


מחפשים מחוץ לעבודה, ממחשב אישי וממייל פרטי
התחלתם לחפש עבודה תוך כדי עבודה קיימת? מעכשיו אתם חיים בשני יקומים מקבילים ואסור לערבב ביניהם. הקדישו את השיטוט במודעות דרושים ושיגור קורות חיים לשעות שאינכם בעבודה – לפני או אחרי, בסופי שבוע. אם אתם לא רוצים להחמיץ משרה שווה, נצלו את ההפסקות לגלישה דרך הסמארטפון האישי שלכם ולא משנה כמה אתם לחוצים, אל תשתמשו במייל או במחשב של העבודה למטרות חיפושים. אף פעם אי אפשר לדעת מי מנטר את הפעילות או עוקב אחריכם און ליין ואוף ליין.


בלי לקחת סיכונים - הדגישו שהחיפוש דיסקרטי
אל תסמכו על כך שקורות החיים שלכם יתגלגלו לידיים הנכונות. ציינו בכל פנייה למשרה – נא לשמור על דיסקרטיות – בפונט גדול ומודגש. כדאי גם לחזור על הבקשה שמירה על דיסקרטיות בעל פה בעת שיחת טלפון עם מגייסים מטעם חברות השמה, כדי שיבינו שהחשאיות קריטית עבורכם.
טשטוש הזהות - השמיטו את שם מקום העבודה
חוששים שמי שיקבל מכם קורות חיים יפנה למעסיק הנוכחי וזה יגלה שאתם רוצים לעזוב? השמיטו מקורות החיים את שם מקום העבודה והשתמשו בתיאורים עמומים אך מסקרנים כמו למשל, חברה מובילה בפיתוח תוכנה או ארגון גלובלי למערכות תקשורת הממוקם באזור תעשייה בשרון.
התיאור אמור להרשים ומי שיתעניין, יעשה מאמץ לחפש אתכם בלינקדאין או להרים טלפון ולבדוק באיזה מקום עבודה מדובר, אבל ככה לפחות תוכלו לשלוט במידע הרגיש.


המדיה החברתית עובדת בשבילכם
המדיה החברתית תשרת אתכם היטב אם רק תשתמשו בה בצורה מושכלת – הן לאיתור משרות דרושים והן לתקשורת ישירה עם אותו גורם שפרסם את המשרה שזהותו גלויה בפייסבוק ובלינקדאין. התחברו לכמה שיותר קבוצות בתחום דרושים הייטק ושלחו הודעה ממוקדת למי שפרסם את המשרה עם תיאור אטרקטיבי של הרזומה שלכם והנעה לפעולה.
במידה ואתם משביחים את פרופיל הלינקדאין שלכם, אנא וודאו שהשינויים שאתם מבצעים אינם מוצגים לכל, ניתן לעשות זאת בהגדרות הפרופיל.
מחפשים ולא מספרים

נכון שכל הקשרים שצברתם במהלך השנים עשויים לעזור לכם בחיפושים, אבל חשוב מאוד לסנן את האנשים להם אתם מתכוונים לספר שאתם מעוניינים לעזוב. לכו תדעו מי גיס חמישי מטעם הבוס ומי עשוי לפלוט שלא במקום ובפני מי.אל תספרו שאתם מחפשים אלא רק לאנשים שאתם סומכים עליהם שישמרו את הבשורה המרגשת ויוכלו גם להפעיל עבורכם כמה קשרים בתעשייה כדי לסייע במשימה (וגם בפניהם חשוב להדגיש את עניין הדיסקרטיות).


משרות אנונימיות – אאוט
לא תמיד ניתן לדעת ממודעות הדרושים מי עומד מאחורי פרסום המשרה האנונימי ומה אם חלילה הבוס שלכם הוא זה שמחפש עובדים או בכיר אחר מתוך החברה? רצוי לוותר על משרות עלומות שם ולפנות אך ורק למשרות שהמקור שלהן גלוי וידוע.


חברות השמה הן השגרירות הטובות ביותר
חברות השמה להייטק בעלות ניסיון עשיר, קשרים בתעשייה והבנה עמוקה בנוגע לאתגרים ולמורכבות בהם נתקלים מועסקים שמחפשים עבודה. חברות השמה ידעו לטשטש את הזהות שלכם ועם זאת, לשגרר אתכם בדרך הטובה ביותר. אין צורך לפנות לכל חברות ההשמה אלא מספיק לבחור חברת השמה או שתי חברות השמה מוכרות ומובילות בשוק.


ראיונות? לא על חשבון העבודה
אין סיבה למשוך עכשיו תשומת לב מיותרת בכך שתאחרו לעבודה או תצאו מוקדם במיוחד, כדי לגשת לראיונות עבודה. נסו לתאם ראיונות עבודה מוקדם בבוקר לפני שעות העבודה או מאוחר יחסית, אחרי שעות העבודה המקובלות או לחילופין – רכזו ראיונות עבודה ביום חופש אחד.


הזדמנויות תעסוקתיות ב-meetups
יש משרות שבכלל לא מגיעות ללוחות הדרושים ונסגרות בין עמיתים. מפגשי meetups וכנסים מקצועיים הם מקור לחילופי מידע. במפגשים האלה תוכלו ללמוד על משרות שאוטוטו מתפנות או נפתחות ואידיאליות עבורכם וכן להכיר את אנשי הקשר שיוכלו לסייע לכם להגיש מועמדות.


עסקים כרגיל

אומנם קשה לגייס מוטיבציה שאתם חושבים על עזיבה, אבל אין בררה. כדי לא לעורר חשדות, חשוב שתשקיעו בעבודה כמו שהשקעתם קודם לכן. שמרו על המוניטין שלכם גם לטובת המלצות שתרצו לקבל בהמשך ושימו לב איך אתם נתפסים כלפי חוץ – למשל, אם אתם מגיעים מראיון עבודה, השאירו את העניבה באוטו או רדו מהעקבים ישירות לכפכפים המוכרים.
שדרו עסקים כרגיל ואת החיפוש האקטיבי בצעו מתחת לפני השטח. כשתמצאו עבודה, זו תהיה הפתעה גדולה עבור כולם אבל עד אז, חכו בסבלנות ושמרו על חשאיות. הדיסקרטיות משתלמת.