בגרות בחליבה ברפת של המורה בתיכון ברנקו וייס ברמת הגולן החליטה המורה יפה להחליף את הכיתה ברפת המשפחתית "שיעור בחליבת פרות – עיסוק טוב לידיים על פני הספינר האופנתי" תלמידי ברנקו וייס רמת הגולן מתמחים בחליבה ברפת של המורות שלהם.

הקשר עם הטבע, החיות והסביבה מובילים לחינוך לערכים
הקשר עם הטבע, החיות והסביבה מובילים לחינוך לערכים

מידי שבוע לוקחות שתי המורות, דיתה ויפה, את התלמידים לרפת של המורה יפה, שם הם חולבים את הפרות ולומדים ביולוגיה, פיזיקה וכימיה דרך הקשר עם הפרות. פעילות זו מצטרפת ללימודי כלבנות ואילוף כלבים. "זה ממש נחמד לשנות אווירה וללמוד ברפת של המורה, לטפל בפרות שלה וללמוד ממקור ראשון", מספרים התלמידים.

בזכות הקשר המיוחד שנרקם בינם לבין הפרות והכלבים, מצליחים התלמידים להתעלות על הפחד הכי גדול שלהם – הלימודים, וללא ספק הם "חולבים בגרות". יוזמת מורי ברנקו וייס בקצרין ללמד דרך הקשר עם בעלי החיים היא גושפנקא להלך זה ומוכיחה לכולנו כי זיהוי נכון של שיטות לימוד מוביל לשגשוג התלמידים בתוך המערכת החינוכית״.

גיא אלוש, מנהל בית הספר: ״המרקם הייחודי שבו מתקיימים הלימודים בגולן בהחלט משפיעים על התלמידים שלנו לטובה. הקשר עם הטבע, החיות והסביבה מובילים אותם לחינוך לערכים ולידע בדרך יצירתית. אני גאה המורים ובתלמידים שמוכיחים לכולנו שאפשר להתגבר על כל הקשיים ולהיות מובילים בהצלחה״.

ניבה חסון, מנכ״לית ברנקו וייס: ״אנו בברנקו וייס מאמינם בהתאמת דרכי ההוראה לסגנונות לימוד שונים ומגוונים של התלמידים על מנת להביא למיצוי מיטיבי של יכולות התלמידים ובפוטנציאל הגלום בהם. יוזמת מורי ברנקו וייס בגולן ללמד דרך הקשר עם בעלי החייים היא דוגמא לתפיסה זו ומוכיחה כי זיהוי נכון של כישורי תלמידים והתאמת שיטות לימוד מובילים להנאה מהלמידה ומביאה להצלחה חינוכית.