קואליציית הארגונים החברתיים בהפגנה: "בנק ישראל צריך ביצים" נציגי קואליציית הארגונים החברתיים חילקו הבוקר ביצים לעובדי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל במחאה על אי יישום הרפורמה בשוק הבנקאות וההתקפלות מול האינטרסים של הבנקים.

כלים
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

קואליציית הארגונים החברתיים קיימה הבוקר (ג') הפגנה מול משרדי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל במחאה על אי יישום הרפורמה בשוק הבנקאות תחת הכותרת "בנק ישראל צריך ביצים". החוק להגברת התחרות והקטנת הריכוזיות בשוק הבנקאות, שהתבסס על מסקנות ועדת שטרום, עבר בכנסת בחודש ינואר האחרון אך וועדת היישום שהייתה צריכה להגיש תוך 90 יום מדדים להצלחת הרפורמה לא פרסמה יעדים לביצוע ולוחות זמנים למימושם.

ברק גונן – יו"ר משותף של עמותת צדק פיננסי ורכז הקואליציה: "למרות שעבר חוק שאמור לפתוח שוק הבנקאות לתחרות בנק ישראל בפועל לא נוקט בצעדים הדרושים ליישמו. אנחנו חוששים שבצורת ההתנהלות הנוכחית לא יוקמו בנקים חדשים, לא יינתן אשראי זול יותר לעסקים קטנים ובינוניים ושוק הבנקאות יישאר ריכוזי כשהיה.

הציבור הוא זה שבסופו של דבר משלם את המחיר".

גיא גלוברמן – מנכ"ל ארגון ישראל 2050 מבית התאחדות הסטודנטים: "הגענו למשרדי בנק ישראל בדרישה ברורה - הסטודנטים דורשים תחרות בשוק הבנקאות! בנק ישראל שמוביל את ועדת היישום צריך להגדיר יעדים מדידים וקבועי זמן לביצוע הרפורמה. לא ניתן לוועדת היישום של הרפורמה בבנקאות להיגמר כמו דו"ח ועדת זקן - קבורה עמוק באדמה".