שירותי הדם של מד"א בשיתוף עמותת "לסת וחדק" התרימו מעל ל-110 מנות דם במסגרת מבצע התרמה בכפר * אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אירוע התרמת הדם בכפר קאסם מייצג את הפנים היפות של החברה הישראלית"

כלים
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

 

התרמת דם בשיתוף עמותת "לסת וחדק" לבעלי מוגבלויות התקיימה בכפר קאסם במטרה לעודד את תושבי הכפר לסייע לשירותי הדם של מד"א לאסוף תרומות דם ולעודד מעורבות קהילתית של התושבים. האירוע התקיים במעמד ראש עיריית כפר קאסם עו"ד עאדל בדיר, יו"ר העמותה, הגברת פידה טאא, עובדי ומתנדבי עמותת "לסת וחדק" ובעלי המוגבלויות המטופלים בעמותה. כמו כן, תושבי הכפר נרתמו באופן מרגש ומעל ל-110 תושבים הגיעו לאירוע ותרמו מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ- 300 בני אדם.

עמותת "לסת וחדק" הנה עמותה הפועלת לשילוב והעצמת בעלי המוגבלויות ומשפחותיהם בחיי החברה בכפר קאסם והאזור. העמותה פועלת לתמיכה והשגת שוויון לבעלי מוגבלויות בחברה, שיפור תנאי

החיים, סיפוק מידע וכלים, פיתוח מסגרות ואנשי מקצוע מתאימים ומוכשרים.

במד"א ממשיכים לקרוא לציבור לבוא ולתרום דם. מידע על עמדות התרמות דם אשר מוצבות בקניונים, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam, ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון ובטלפון 03-5300400 (מענה אנושי).

פידה טאא, יו"ר עמותת "לסת וחדק": "החלטנו לתרום למען החברה ולהיות חלק בשידור התקווה ובהצלת החיים של בני האדם. מתוך כך, ראינו שהערך המוסף והגדול שלנו הוא לתת את היקר ביותר לנו בחיים - שזה הדם שלנו. אנחנו מודים למגן דוד אדום, על ההזדמנות המיוחדת שנתתם לנו לתרום למען הקהילה, בתקווה שהתמיכה ושיתוף הפעולה יימשך לעתיד למען קידומם של בעלי מוגבלויות בתוך החברה".

פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א: "מגן דוד אדום מודה לעמותה 'לסתה ווחדק', לתורמי הדם מהכפר, ולכל מי שנרתם לקיום אירוע חשוב זה. אנו שמחים להעלות את המודעות החשובה של תרומת הדם, אשר מצילה חיים, בכל אזור ומקום אפשרי. מנות הדם הרבות שנאספו יסייעו במתן טיפול רפואי לחולים ולפצועים שיזדקקו לעירוי דם ומרכיביו במהלך אשפוזם בבתי החולים בארץ".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אירוע התרמת הדם בכפר קאסם מייצג את הפנים היפות של החברה הישראלית. מגיע למארגנים ולתורמים תודה מקרב לב על ארגון האירוע החשוב הזה, שבזכותו ניתן יהיה לסייע בהצלת חייהם של מאות בני אדם. זו הזדמנות להודות למתנדבי ועובדי שירותי הדם של מד"א, אשר פועלים מידי יום להתרמת מאות מנות דם. ישר כח ללוקחים חלק במטרה חשובה מאין כמוה של הצלת חיים".