מכתב לפני תביעה: לאחר 3 לידות קיסריות וחרף קשירת חצוצרות, נכנסה האישה להיריון נוסף. בשל אמונתה סירבה להפלה. דורשת כ-1.8 מיליון שקלים מ'סורוקה'.

כלים
עוה"ד דוד פייל
עוה"ד דוד פייל

 

במכתב דרישה לפיצויים לפני תביעה, אשר נשלח ע"י –עורך הדין דוד פייל אל ביה"ח סורוקה ולקופת חולים כללית המפעילה אותו  - נחשף סיפור קפקאי. לדברי עוה"ד דוד פייל ועדי ברוורמן-אברג'יל, שלושת ילדיהם הראשונים של בני הזוג נולדו בניתוחים קיסריים.

בני הזוג, שאינם נשואים, ומתקשים מאד בפרנסתם, החליטו שלא להביא יותר ילדים לעולם. לאחר לידת ילדם השלישי, ביקשה האישה מרופאיה בסורוקה לעבור קשירת חצוצרות. בסורוקה הוסבר לה כי המהלך בלתי הפיך וכי לא תוכל להרות שוב לעולם, והיא חתמה על טופס הסכמה לביצוע הניתוח. אלא שבדו"ח הפתולוגי של הדגימות שנלקחו מהחצוצרות, נכתבו ממצאים רק לגבי דגימה אחת. לגבי הדגימה השנייה לא נכתב דבר.

לטענת עוה"ד פייל, בביקורת שעברה האישה לאחר הלידה אצל רופא הנשים בקופת חולים כללית, לא התייחס הרופא ככל הנראה אל הממצאים פתולוגיים, וכך החמיץ גם הוא ככל הנראה את העובדה, שלמעשה ניתוח קשירת החצוצרות לא עבר בהצלחה.

כך, סברה האישה שהיא מוגנת מפני היריון מעתה ועד עולם, לא השתמשה באמצעי מניעה, ואז, לדאבונה, הרתה שוב. בשל אמונתם של בני הזוג, סרבה האישה לבצע הפלה.

לדברי עוה"ד פייל, היריונה של האישה היה רצוף בתלאות וסבל. היא נכנסה לשמירת היריון, נקלעה לדיכאון ועסקה כל העת בדאגות מניתוח קיסרי רביעי ותוצאותיו.

בנוסף סבלה האישה מהקאות ומסחרחורות, הפסיקה לתפקד כאם, ונאלצה לעזוב את עבודתה. בשל מצבה הקשה, נקלעו בני הזוג למשבר ביחסיהם. בסיומו של ההריון ילדה האישה תינוקת בריאה, ובמהלך הניתוח הקיסרי ביקשה שוב לעבור ניתוח לקשירת חצוצרות, שהפעם עבר בהצלחה.

בימים אלה שלחו עוה"ד ברוורמן-אברג'יל ופייל, בשם בני הזוג, מכתב דרישה לפיצויים לפני תביעה לבית החולים סורוקה ולקופת חולים כללית המפעילה אותו. במכתב נטען כי הצוות הרפואי שטיפל באישה התרשל במהלך קשירת החצוצרות הראשונה, אך לא די בכך – כל הרופאים שטיפלו בה מביצוע הניתוח ועד כניסתה להיריונה הלא רצוי - פסחו על תוצאות הדו"ח הפתולוגי – ולא ייעצו לה להיבדק שוב או לעבור ניתוח מתקן.

בשל ההוצאות הכלכליות הרבות שנכפו על בני הזוג עקב ההריון והלידה, ועקב העובדה שהאישה איבדה את עבודתה בשל מצבה, דורשים עוה"ד ברוורמן-אברג'יל ופייל פיצויים בסך 1,850,000 שקלים מבית החולים ומקופת החולים המפעילה אותו.

מקופת חולים כללית ומבית חולים סורוקה טרם התקבלה תגובה .