שיתוף פעולה בין חברת mPrest הישראלית לבין "וקטור", חברת החשמל הגדולה בניו זילנד. למעלה ממליון בתי-אב ייהנו מיתרונות ה- Internet of Energy. חברת mPrest הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם וקטור, חברת תשתיות החשמל והתקשורת הגדולה בניו זילנד.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

וקטור מספקת שירותים ליותר ממיליון ומאתיים אלף בתי-אב ולקוחות. תוך שימוש בטכנולוגיות המשמשות במערכת השליטה והבקרה של כיפת ברזל, האפליקציה של mPrest תאפשר לחברת 'וקטור' לנהל ולסנכרן את רשת הפצת החשמל שלה, כולל מערכות אנרגיה מבוזרות הנמצאות בבתי עסק ובתים פרטיים של לקוחותיה.

mDERMS, האפליקציה של mPrest , המנהלת מקורות אנרגיה מבוזרות Distributed) Energy Resource management) תאפשר לחברת 'וקטור' להציע שירותים חדשים ללקוחות שלה כגון: אופטימיזציה ביתית של תשתיות תקשורת וחשמל, חסכון באנרגיה, בחירה באנרגיה נקייה ואף מסחר בחשמל. בנוסף mDERMS תאפשר לחברת 'וקטור' לשפר את היעילות התפעולית, להוזיל את חשבונות החשמל ולמנוע הפסקות חשמל בלתי רצויות ללקוחותיה בניו זילנד.

אפליקציית mDERMS תאחד את משאבי האנרגיה המגוונים של וקטור, כולל מערכות סולריות ובטריות לאגירת חשמל של הלקוחות, רכבים חשמליים ומערכות הטעינה שלהם וטכנולוגיות נוספות לייצור אנרגיה נקייה. האפליקציה תתחבר גם למערכות קיימות של חברת 'וקטור' בתחום התפעול והמידע (IT ו OT ) ליצירת תמונת מצב אחידה ואופטימיזציה בניהול רשת החשמל.

רון הלפרן, סמנכ"ל mPrest, ציין: "פרויקט זה מייצג רמה חדשה של בקרת תוכנה עבור מגזר חברות החשמל. השימוש במערכת הניטור שלנו יאפשר לנטר את כל משאבי האנרגיה של וקטור לתמונת מצב אחידה ולקיים אופטימיזציה של משאבים מבוזרים אלה. זו רמה חדשה של שליטה אשר תאפשר לחברות כמו 'וקטור' להרחיב את השווקים בהם היא פועלת ולהגיע לשווקים חדשים בתחום האנרגיה".

מנכ"ל וקטור, סיימון מקנזי אמר כי החברה מתמקדת ביצירת עתיד חדש בתחום האנרגיה עבור לקוחותיה והפלטפורמה mDERMS היא צעד נוסף לקראת זה.

"זוהי מערכת הניטור, האנליזה והבקרה המקיפה ביותר בעולם. לאחר בדיקות מקיפות החלטנו להפוך את mDERMS למבצעית בכל רשת החשמל שלנו. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם mPrest יאפשר לנו לממש את החזון המתקדם של החברה להגעה לשירותים דיגיטלים חדשים תוך שיפור השרות והוזלת חשבונות החשמל ללקוחות החברה".

"mDERMS מחוברת למערכות האנרגיה של הלקוחות, לשוק האנרגיה ולמערכות שלנו לנהול רשת החשמל, והכל בזמן אמת. באמצעות למידה עצמית, האפליקציה מסוגלת להעריך ולחזות גורמים מרובים כולל עומסים, רמות ביקוש, רמות איחסון ,יכולות אספקה של מיכלולי אנרגיה ואת הדינמיקה בשוק. בכך אנו משפרים את החוסן, האבטחה והיעילות של רשת החשמל והשירות הניתן ללקוחותינו".

עוד הוסיף מקנזי: "התפתחות הבית החכם יוצרת הזדמנויות חדשות לשימוש באנרגיה חכמה, והלקוחות מצפים ליותר מן הספקים שלהם, בדגש על האופן שבו הם משתמשים, אוגרים וסוחרים בחשמל. mDERMS מאפשרת לנו להוביל בתחום זה".

לדברי נתן ברק, מנכ"ל mPrest, "התוכנה המהפכנית שיצרנו משפרת את היעילות, זמני התגובה והפרודוקטיביות של חברות החשמל. המוצרים שלנו יוצרים יתרונות משמעותיים ומבדלים עבור לקוחותינו ואנו מתכננים להוביל יצירת שוק אנרגיה חדש יחד עם וקטור".

אודות mPrest

mPrest הינה חברה גלובלית המפתחת מערכות תוכנה לשליטה, בקרה ואנליטיקה, ומציעה פתרונות יעילים ומתקדמים לשוק האינטנרט של הדברים התעשייתיים בעולם. מערכות החברה נפרסות במגזרים מגוונים כגון חברות חשמל ומים, הגנה על מתקני תשתיות קריטיות, ערים חכמות ומערכות המיועדות לתחום הצבאי. יישומי התוכנה שלmPrest מספקים מידע בזמן אמת, מאפשרים לחברות בעולם ייעול תהליכים ארגוניים ובכך משפרים ביצועים ומפחיתים עלויות תפעול בצורה משמעותית.

mPrest הינה ספקית עולמית של מערכות ניטור קריטי, בקרה ותוכנות ניתוח נתונים גדולות. לחברה ניסיון נרחב ומוכח בתעשייה ובתחום ה- IoT . מערכת אינטגרטיביות של mPrest פרוסות במגזרים שונים, כולל כלי עזר, הגנת תשתיות קריטיות הגנה.

mPrest מצטיינת בחיבור הנקודות בין דיסציפלינות ומחלקות מרובות, ומציעה מודעות מצבית אחידה, ניתוחים מתוחכמים ומסיימת את האינטגרציה של IT / OT וניהול תהליכים. בתחום הביטחון, mPrest היא ספקית התוכנה של מערכת כיפת ברזל האגדית.

mPrest מובילה גם את תחום "האינטרנט של אנרגיה" ברחבי העולם לאור השותפות עם רשות החשמל של מדינת ניו יורק (NYPA).

אודות וקטור בע"מ

וקטור היא חברת התשתית המובילה של ניו זילנד, המספקת שירותי אנרגיה ותקשורת ליותר ממיליון בתים ועסקים. מוצרי החברה כוללים הפצה של חשמל וגז, מוני חשמל וגז ,שירותי ניהול נתונים, גז טבעי וגפ"מ ורשתות סיבים אופטיים. וקטור הינה חברה בורסאית בניו זילנד.