חבר הכנסת עמיר פרץ על חוק הלאום שאושר בועדת השרים לענייני חקיקה: ״חוק הלאום שאישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הוא חוק הלאומנות. זהו חוק שיחליש את מעמדה של ישראל כמדינת העם היהודי. זהו צעד גדול בדרך להגשמת חזון המדינה האחת חזונו של עזמי בשארה״

חה"כ עמיר פרץ
חה"כ עמיר פרץ

 ״במקום לבסס את זהות המדינה על יסוד החלטת האו"ם והכרת מדינות העולם, ובמיוחד על יסוד מגילת העצמאות, ההצעה מכפיפה את זהותה של ישראל כמדינת העם היהודי לרוב העלול להשתנות. מדובר ברוב של 61 קולות, שאם תימשך מדיניות הסיפוח הזוחל של ממשלת נתניהו, בתוך זמן לא כבר לא יהיה רוב ציוני״.

שר הביטחון לשעבר פרץ הוסיף: ״נתניהו מנסה בכל דרך להסיט את תשומת הלב מהוואקום המדיני ומכישלון מדיניותו בעולם שמובילים את ישראל למצב שבו היא תגשים את תכנית עזמי בשארה - מדינה אחת מהים עד הירדן״.

פרץ, המועמד לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה: ״על הצעת החוק המיותרת הזו אנו עלולים להצטער ולשלם מחיר יקר. לא רק שהצעה זו אינה מחזקת את מעמדה של ישראל או מקדמת אותה לפתרון ראוי של האיום האמיתי על זהותנו - מדינה שרוב אזרחיה אינם ציונים - אלא שמדובר בחוק שנותן רוח גבית לכל הקבוצות המשיחיות שמשתוללות בשטחי יהודה ושומרון שלהן אין דין ואין דין״ .