המעצב האמן איתן ברטל, אשר מאז שנות ה-90' מציג עבודות מחאה שקוראות תיגר על תופעות שונות בחברה הישראלית, פותח תערוכה חדשה – "ניאו-ברטליזם". 

כלים
האמן איתן ברטל, ניאו-ברטליזם,
האמן איתן ברטל, ניאו-ברטליזם,

המיצגים בתערוכה החדשה נבנו בשיתוף עם יוני עמית, מוזיקאי ואמן מדיה דיגיטלית, והן משלבות פרקטיקות של ניו מדיה, טכנולוגיות מעקב, רובוטיקה, עיתוד תמונה ולימדת מכונה, עם סרטי וידאו ואובייקטים פיזיים שנוצרו בטכנולוגיות "לואו טק".

זוהי תערוכה ניהיליסטית במובנים רבים, אך עם זאת מלאת הומור ופואטיות. המיצגים בה עוסקים באופן מתריס במנגנונים של שליטה ותעמולה, במנגנונים קפיטליסטיים, בפמיניזם, בדת, בסטריאוטיפים של ישראליות ובקונפליקט הערבי-ישראלי. תכני התערוכה נוגעים בקלישאות ובו בזמן מגחיכים אותן ומפרקים אותן עד כדי ריקונן מתוכן.

"ניאו-ברטליזם" היא תערוכה פוליטית וא-פוליטית במקביל, קונקרטית ומופשטת אשר יוצאת בביקורת עדינה על המציאות החברתית והפוליטית בה אנו חיים.

התערוכה כולאת בתוכה אלימות המוסווית במעטה של משחקיות והומור. תחושת האלימות מתקיימת בכל המישורים: הן בהקשר של המוצגים עצמם והן כלפי המבקרים בה. העבודות המוצגות עוסקות במנגנוני כפייה ומִשטור תרבותיים ובמנגנונים של כוח ותעמולה, ופעולות של שיבוש תנועה, מעקב, שריפה, ירי וחסימה, מקבלות ייצוג או מתקיימות הלכה למעשה בחללי הגלריה. במסגרתם נרקם עולם מפתיע הכולל בתוכו ניגודים רבים. למרות האיפוק המוקרן מהעבודות המוצבות בה, הן מתקיימות בין הבזוי והמבייש להרואי ולמלא הפאתוס, תוך שהן גולשות אל הפתטי, הבנאלי והמופרך.

חמש העבודות המוצגות בתערוכה מתייחסות לרבדים שונים של הקיום האישי והציבורי:

Anti-Heels – נעלי עקב שבהן העקב ממוקם בחלקה הקדמי של הנעל, באופן המעוות ומגחיך את מי שנועל אותה; 100 גר' שחורים – מכונה לירי גרעינים שחורים המתבייתת על המבקרים באופן אקראי ומכוונת עליהם את קנה הירייה שלה, לצד סרט שבו האמן מייצר על הרצפה שטיח של קליפות גרעינים שהוא יורק; מדפסת אבק השריפה הפונדמנטליסטית – מדפסת המדפיסה באבק שריפה ערבסקות של טקסטים בעברית ובערבית מתוך כתבי דת ובלוגים של קיצונים פוליטיים הפועלים במרחב האזורי; בלון אלפא – בלון ענק הנצמד למבקרים בחלל באמצעות רובוט המוסתר בתוכו, תוך שיבוש תנועתם וחסימת שדה הראייה שלהם; סנובון – שני פסים כחולים של חומר ניקוי לשירותים (סנובון) הנוזלים על משטח ציור לבן.

אוצרת: ד"ר יעל אילת ון אסן

התערוכה מוצגת בבית הנסן בין התאריכים 4.5-25.5

רחוב גדליהו אלון 14 ירושלים

שעות פתיחה:

ימים א', ג', ד', ה' בין השעות 10:00-18:00, ימים שישי ושבת בין השעות 10:00 ל-14:00.

אירוע פתיחה: 4.5 , בשעה : 20:00