שוב ושוב נכללת מגדל העמק בפיילוט ארצי ייחודי: תלמידי בית הספר "אורט רוגוזין" יחד עם עוד 18 בתי ספר בלבד ברחבי הארץ ייבחנו לראשונה בבחינת בגרות בהיסטוריה באמצעות המחשב ובצורה מתוקשבת.

כלים
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

בית הספר "אורט רוגוזין" במגדל העמק נבחר להשתתף בפיילוט ייחודי של משרד החינוך הכולל 19 בתי ספר בלבד בכל הארץ שבו ייפתרו התלמידים את בחינת הבגרות שתתקיים בסיום שנת הלימודים- באמצעות המחשב. בבית הספר הביעו שביעות רצון מההחלטה שכן במסגרת החדשנות הפדגוגית שואף בית הספר "אורט רוגוזין" לשלב יותר ויותר אמצעי הוראה מקוונים. במסגרת הפיילוט ייבחנו השנה תלמידי כיתה אחת שכבת י"א של בית הספר בבחינת בגרות מתוקשבת בהיסטוריה ובניגוד לבחינה המוכרת והידועה בהיסטוריה שנתפסת "כמשעממת" מדובר בבחינה שתשלב קבצי וידאו מותך סרטים, כתבות ארכיון, חקר מפות, עדויות וכדומה עליהם ישאלו התלמידים שיצטרכו לפתור את השאלות באמצעות המחשב ולהביע את עמדתם תוך ביסוס תשובותיהם באמצעות עובדות היסטוריות.

הבחינה החדשה תיטיב גם עם תלמידים בעלי לקויות למידה ומוגבלים שייהנו מהגדלה של טקסט, הקראה של שאלון או תוספת זמן.

כדי להתכונן היטב לקראת הבחינה נערכה הדמייה של כלל בתי הספר המשתתפים בפיילוט. המורים להיסטוריה בבית הספר ציינו כי ההדמיה עברה בהצלחה והתלמידים הביעו שביעות רצון מהפורמט הידידותי והמעניין שחוו בזמן שנחשפו למקורות מתוקשבים, מקוונים ובסביבה מתקדמת. עוד הוסיפו בבית הספר כי השאיפה היא לצרף מקצועות נוספים וכיתות נוספות לתכנית הבגרות המתוקשבת בשנת הלימודים הבאה. רכזת היסטוריה של בית הספר, דיקלה כהן, סיפרה על היתרונות של הפורמט החדש: "היתרון הגדול של הבחינה המתקושבת הוא שהיא פונה ליותר חושים, 'חיה' יותר ומתאימה לעולם של בני הנוער שמחוברים למחשב וגם מעדיפים היום להקליד מאשר לכתוב".