האביב הגיע וזו שעה נהדרת לצאת למרפסת ולהנות מהשמש האביבית לפני שהחום של יולי אוגוסט מגיע ואז לא נרצה לעזוב את המזגן אלא רק למזגן שברכב. במרבית הבתים הפרטיים ודירות הגן פתרון ההצללה הוא של פרגולות עץ בעיקר מעץ אורן או עת גושני העמידים יותר במים ( מקווים שלא בחרתם בפתרון הזול יותר).

כלים
מכונת פוליש
מכונת פוליש

לאחר החורף שהשאיר את אותותיו על העץ מומלץ לחדש את העץ וביריעה זו נסביר איך כדאי לעשות זאת בצורה היעילה והזולה ביותר

ראשית עליכם לבחון את הנזקים , במידה ויש נזקים בשלד או במבנה החיצוני מומלץ להזמין את בעל המקצוע שהתקין זאת בתקווה שהוא מציע אחריות על הבניה שלו.

במידה שאין נזקים למבנה אומנם חסכתם את העלות הזאת אבל העץ עצמו דורש צביעה  מכיון שהוא נרטב והתיבש כל החורף. בפניכם עומדות שלוש אפשרויות , הראשונה היא לקנות ניירות שייפוך ולעבוד ידנית כמה שעות טובות בלשפשף את העץ או הפתרון השני והוא להשכיר מכונות פוליש מעולות ולחסוך עבודה ידנית מאומצת והפתרון השלישי הוא לקחת בעל מקצוע ( כמובן שזה יהיה יקר יותר).

במידה ובחרתם לשייף , אמליץ לקנות כפפות איכותיות בחנויות טמבור כדי למנוע נזק לידיים, ובמידה והשכרתם מכונת פוליש כדי לשייף את העץ של הפרגולה מומלץ לקבל הדרכה במקום על ההפעלה של המכשיר בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. לאחר השיוף של שכבת הצבע הדהויה הקודמת מגיע שלב הצביעה.

ישנם מספר מותגים מוצלחים בארץ בינהם sundeck, Wood stripper , לא משנה מה תבחרו העיקר שתקנו כמות מספיק גדולה שלא תתקעו באמצע הצביעה. ולא לדאוג מכיון שהצבע שנשאר ישמש אתכם בחידוש שנה הבאה. טיפ קטן ששווה לאמץ הוא לתכנן את הצביעה ככה שבני הבית לא יהיו באזור לכמה שעות טובות כדי לתת לצבע להתיבש ללא כתמים והידבקויות.

תתכננו לכם טיול, מסע שופינג בקניון או סתם ביקור אצל הסבים והסבתות. לאחר חודש מיום הצביעה מומלץ לרענן את העץ עם שמן, כמו לגוף הוא ייתן לחות לעץ ומראה רענן.

בהצלחה!