חברי בני עקיבא זוכרים את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה ביום ראשון הקרוב: עשרות אלפי בני נוער יגיעו לבתי העלמין הצבאיים בפרויקט "נר לנופל" לקראת יום הזכרון יגיעו ביום ראשון הקרוב עשרות אלפי חברי תנועת בני עקיבא לבתי העלמין הצבאיים והאזרחיים בארץ ויפקדו את קברם של למעלה מ-23,000 חללי מערכות ישראל וכ-3500 חללי פעולות האיבה.

ונזכור את כולם. צילום: אילוסטרציה
ונזכור את כולם. צילום: אילוסטרציה

החניכים, שלומדים את סיפור הנופלים, יתייחדו ביום זה עם זכרם, ישאירו מכתב, ידליקו נר ויקראו פרקי תהילים לזכרם. הפרויקט החל לפני כ-20 שנה בעקבות יוזמה של מזכ"ל התנועה לשעבר דני הירשברג ששכל את אחיו במלחמת שלום הגליל, ומתקיים מדי שנה בשיתוף פעולה עם צה"ל והמוסד לביטוח הלאומי. מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "דווקא החיבור של הדור הצעיר לשרשרת הדורות הארוכה של העם היהודי מבטיחה בנייה של דור עתיד ערכי, יוצר ומשפיע ומוביל שינוי.

נזכור ולא נשכח את טובי בניה ובנותיה, שמסרו נפשם על קדושת העם והארץ. זוהי חובתנו המוסרית העליונה ביותר." לקראת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל יתקיים ביום ראשון הקרוב, כמדי שנה, פרוייקט "נר לנופל" בכל בתי העלמין הצבאיים והאזרחיים ברחבי הארץ. במסגרתו יגיעו עשרות אלפי חברי בני עקיבא לקבריהם של למעלה מ-23,000 חללי מערכות ישראל וכ-3500 נפגעי פעולות האיבה. החניכים יתייחדו עם זכר הנופלים, ישאירו מכתב אישי לאחר שלמדו את סיפור הנופל, ידליקו נר ויקראו פרקי תהילים לזכרם.

הפרוייקט החל לפני כ-20 שנה בעקבות יוזמה של מזכ"ל בני עקיבא לשעבר דני הירשברג ששכל את אחיו יצחק במלחמת שלום הגליל. הפעילות הינה בשיתוף פעולה עם צה"ל, כאשר התנועה פועלת גם מול המוסד לביטוח הלאומי ביחס לנפגעי פעולות האיבה. לפרוייקט קדמה עבודת הכנה ארוכה בה חולקו החניכים באופן מסודר כך שאף קבר של חלל צה"ל ונפגע פעולות איבה לא יישאר מיותם ביום הזכרון.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "דווקא החיבור של הדור הצעיר לשרשרת הדורות הארוכה של העם היהודי מבטיחה בנייה של דור עתיד ערכי, יוצר ומשפיע ומוביל שינוי. נזכור ולא נשכח את טובי בניה ובנותיה ,שמסרו נפשם על קדושת העם והארץ.

זוהי חובתנו המוסרית העליונה ביותר."