למעלה מ-100 אלף גולשים כבר הנציחו את חללי מערכות ישראל – והדליקו נר זיכרון וירטואלי לזכר הנופלים. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, היה הראשון להדליק נר וירטואלי לזכרם של  חללי מערכות ישראל, באתר ההנצחה הממלכתי באינטרנט 'יזכור' של משרד הביטחון.

צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

אפליקציית 'יזכור', לכבוד יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מאפשרת לכל גולש להדליק נר לזכר הנופלים, לכתוב הקדשה אישית ולשתף את חבריו בפייסבוק

יום הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל מבטא את השותפות בכאבן של המשפחות השכולות, ואת החובה המוסרית לזכור ולהנציח את הנופלים.  לקראת יום הזיכרון השיק משרד הביטחון אפליקציה רשמית באתר 'יזכור', אתר ההנצחה הממלכתי באינטרנט לזכרם של חללי מערכות ישראל. מטרת הפרויקט לחזק את החיבור הרגשי וההזדהות בין אזרחי ישראל, בעיקר בני הדור הצעיר, עם יום הזיכרון הממלכתי ועם הנופלים.

באמצעות האפליקציה יוכלו הגולשים להדליק נר אישי ליקיריהם (ע"פ רשימת חיפוש מתוך כלל הנופלים), או להדליק נר זיכרון כללי לזכר כל אותם אשר חרפו נפשם למען המולדת, וכן לכתוב הקדשה אישית, לכתוב על מחשבותיהם, זיכרונותיהם ביום הזה ולשתף בפייסבוק.

להדלקת נר היכנסו לכתובת:  http://ner.izkor.mod.gov.il/

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, היה הראשון להדליק נר לזכר הנופלים במערכות ישראל. בהקדשתו האישית לנופלים כתב שר הביטחון:  "ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, זוהי חובתנו כעם וכאומה להתייחד עם בנינו ובנותינו, שנפלו במאבק על עצמאות ישראל".

משרד הביטחון מזמין את כלל הציבור לזכור ולהנציח את הנופלים, להדליק נר לזכרם ולשתף.