חיית המחמד שלנו היא בת בית מהמניין לכל דבר ועניין וכחלק מכך, אנו עושים כל אשר ביכולתנו בכדי לדאוג לספק את כל צרכיה ולעשות זאת בצורה הטובה והאיכותית ביותר.
כך יוצא, שכאשר זה מגיע לבחירת סוג מזון לחתול, אנו נשתדל לבחור לו את המזון המתאים והבריא עבורו ביותר – כידוע, בניגוד לבני האדם, מזון לחתולים, מהווה את סוג המזון היחיד או הכמעט יחיד אותו הם צורכים ולכן, חשוב מאוד לשים דגש על בחירת המזון. ישנם מספר פרמטרים אשר יסייעו לנו לבצע את הבחירה הטובה ביותר:

כלים
מזון לחתולים
מזון לחתולים

גיל החתול

ישנם סוגים רבים של מזון לחתולים, כאשר אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת מזון לחתולים, יהיה גילו של החתול. רוב יצרניות המזון, מציעות מזון לגורים, מזון לגילאי ביניים (מגיל חצי שנה ועד גיל שבע) ומזון אשר מיועד עבור חתולים מבוגרים. כאשר מזון לחתולים מבוגרים, מיועד לחתולים אשר עברו את גיל 7 והוא כולל כמות גדולה יותר של חלבונים וויטמינים וכמות מופחתת של קלוריות – המזון תוכנן והונדס במטרה להתחשב בצרכים המיוחדים של חתולים בגילאים הללו.

משקל החתול

אם החתול שלכם מוגדר כבעל עודף משקל, קיימת חשיבות גבוהה שתדאגו לקנות לו מזון דיאטטי לחתולים ועל ידי כך תוכלו לחסוך ממנו את הנזקים אשר נגרמים כתוצאה ממשקל יתר.
מזון לחתולים דיאטטי הינו מופחת קלוריות ושומן ובנוסף, הוא עתיר סיבים אשר מסייעים לחילוף חומרים טוב יותר.

מצבו הבריאותי של החתול

כמו בני האדם גם חתולים חשופים למחלות ובעיות רפואיות שונות, כאשר ניתן למצוא בשוק המזון לחתולים, מזון מיוחד, אשר מותאם לבעיות שונות מהם החתולים עלולים לסבל. לדוגמא, מזון המותאם לקיבה רגישה. בכדי לא לגרום למצבים בהם מצבו הרפואי של החתול ידרדר חלילה כתוצאה ממזון שלא מתאים עבורו. מומלץ להיוועץ עם הווטרינר טרם בחירת המזון.

תקציב

גם התקציב אותו אתם יכולים או מעוניינים להשקיע באותו מזון לחתולים יהווה פרמטר חשוב בבחירת המזון. מבחר האפשרויות בתחום של מזון לחתולים הינו רחב במיוחד וכך גם טווח המחירים של המזון – כמובן, יש לקחת בחשבון שמזון שהינו זול במיוחד יהיה גם פחות איכותי עבור החתול ועלול להוביל לבעיות שונות – כך שהמחיר הזול יכול לעלות בסופו של דבר ביוקר ולגרום להוצאות של סכומי כסף גדולים על ווטרינר. לכן, ההמלצה היא לבחור מזון לחתולים ברמה טובה.

בחירת מזון לחתולים כאמור, אמורה להתבסס על מספר פרמטרים, כאשר המטרה תהיה לספק לחתול את המזון אשר יתאים עבורו בצורה הטובה ביותר. יש לזכור שחתול אשר ניזון מאוכל בריא אשר מותאם עבורו יהיה חתול בריא וחיוני יותר ולכן, כדאי להשקיע מעט בבחירה ולוודא שאתם אכן בוחרים במזון לחתולים הטוב והאיכותי ביותר עבור החתול שלכם.