אהבתם כילדים להשתתף במשחק "חפש את המטמון" שארגנו המדריכים בתנועת הנוער? אוהבים לפתור חידות ותשבצים המופיעים בעיתון של סוף שבוע? אם התשובה לאחת מהשאלות האלה היא "כן", תוכלו להרחיק לכת ולאתגר את עצמכם בחדר בריחה מהסרטים. חדר בריחה, או בשמו הלועזי אסקייפ רום, הוא חדר נעול שכדי לצאת ממנו עליכם לפתור שורה ארוכה של חידות ורמזים לפני שיגמר הזמן (ברוב חדרי הבריחה הזמן שלכם מוגבל לשעה). כך שאם אתם מחפשים דרך מקורית להעסיק את עצמכם בפיצוח קודים, פתרון חידות מספרים או משחקי זיכרון, חדר בריחה הוא המקום המושלם עבורכם.

כלים
אסקייפ רום
אסקייפ רום

לידתו של חדר בריחה

בתחילה שווקו חדרי הבריחה כמשחקי מחשב או כאפליקציות משחקים בטלפון. רק ב-2006 החליטו מתכנתים מעמק הסיליקון בקליפורניה להקים חדר בריחה פיזי. חדר הבריחה של המתכנתים אוהבי האתגרים הפך להצלחה, ומאז נבנו חדרי בריחה במדינות שונות כמו יפן, מדינות אירופה או סין. כשמדובר בישראל, התחום היה צריך להבשיל קצת ורק ב-2015 נפתח חדר הבריחה הראשון. מאז הפכו חדרי הבריחה לאטרקציות פופולריות בקרב הישראלים, וכיום הם פזורים ברחבי הארץ – בצפון, במרכז ובדרום.

מה צריך לדעת כדי להצליח לברוח

רבים תוהים אם אסקייפ רום נועד עבורם ואם הם יצליחו לפתור את כל הרמזים כשייסגרו באחד מהם. להלן כמה דגשים שחשוב לדעת למי שעדיין לא השתתף בפעילות בחדר בריחה:

· פתרון בעיות – כדי לפתור את החידות בחדר בריחה דרושה אינטליגנציה מסוימת ואולי גם קצת חשיבה אנליטית. אבל אל דאגה, לא צריך להיות איינשטיין כדי לצאת מהחדר בזמן. בחיי היום יום אנו פותרים בעיות באופן תמידי – בעבודה או כשנדרשים לעזור לילד בתרגיל מסובך במתמטיקה – כך שבעזרת היגיון בריא ואימוץ המחשבה, אפשר לפתור את הרמזים.

· להתחיל מהקל – חדרי בריחה מחולקים לרמות שונות: רמת מתחילים, רמה בינונית וחדר בריחה למתקדמים. אם מעולם לא הייתם בחדר בריחה, מומלץ להירשם לחדר עבור מתחילים ולאחר מכן לטפס בסולם הרמות. כבר לאחר החדר הראשון תרגישו בהבדל, והוא יסייע לכם לפתור חידות ביעילות רבה יותר בחדר הבריחה הבא שלכם.

· לעבוד יחד – חדר בריחה בוחן את היכולת שלכם לעבוד יחד כצוות. מכיוון שהזמן לפתרון החידות מוגבל, מומלץ לחלק לכל משתתף משימה שונה כדי לצאת מהחדר במהירות אפשרית. ככל שמספר המשתתפים גדול יותר, כן יגדלו הסיכויים לצאת מהחדר בזמן.

· להתלבש בהתאם – חדרי בריחה רבים אינם דורשים לבוש מיוחד, משום שהם מספקים רק חידות. עם זאת, ישנם חדרים הכוללים גם פעילויות ספורטיביות או פעילויות בתוך מים, ולכן חשוב להביא נעליים נוחות ובגדים להחלפה.

לבחור את החדר המושלם

חדרי בריחה שונים ומגוונים מצויים ברחבי הארץ. חשוב להבין שחדר הבריחה אינו סתם חדר שבו פזורים רמזים ללא הקשר. לכל חדר מותאם נושא מסוים. זה יכול להיות חדר הבנוי כמגרש חנייה אפל שבו אתם צריכים להימלט מרוצחים או חדר המעוטר בתפאורה המזכירה יער פראי וקסום, כאשר המטרה היא למצוא מטמון או לצאת מהיער בשלום.

כשאתם מתלבטים איזה חדר לבחור, הביאו בחשבון את סוג המשתתפים הבאים אתכם. אם אתם חבורה של סטודנטים בחופשת סמסטר שרוצים להתפרק קצת אחרי תקופת המבחנים הלחוצה ולהשתעשע בפתרון חידות בחדר מפחיד, תוכלו לבחור חדר בריחה הדומה לסרט פעולה שראיתם בזמן האחרון.

מנגד, אם אתם משפחה גדולה המחפשת תעסוקה בחול המועד סוכות, מומלץ לבחור בחדר שמתאים גם לילדים ואינו כולל מקומות חשוכים או מפחידים. כמו כן, חדרי בריחה מתאימים גם לדייטים ראשוניים או לזוגות שרוצים לצאת מהשגרה של סרט בקולנוע או בית קפה ולנסות להימלט מהחדר בכוחות משותפים.