אתם מתכוונים לבנות את בית חלומותיכם בבנייה עצמית או שמתכננים לרכוש בית יד שנייה ולשפצו? אתם רוצים להתאים את הבית לטעמכם ורוצים שיהיה יפה, נעים, נוח ובטוח למגורים. אם אינכם ארכיטקטים, מעצבי פנים, או קבלנים העוסקים בבניה, בשיפוץ ובאיטום בתים ודאי תרצו להיעזר בבעלי מקצוע מהתחום.

כלים
איטום גגות
איטום גגות
תהליך תכנון ובנייה הינו מורכב ויש לתכננו ולבצעו על הדרך הטובה והמקצועית ביותר שיש. הדבר אומר הכנת תכנית בנייה שכוללת בניית שלד ועבודות גמר. במסגרת עבודות הגמר חובה לייחד פרק חשוב לכל נושא האיטום. אתם חייבים לעמוד על כך ואין זה משנה על איזה סוג בית מדובר.

נזקי חדירות מים

חדירות מים לתוך הבית מתרחשות בעיקר בחורף בעת שיש ימי גשם רצופים. מערכת איטום שאיננה תקינה לא מצליחה לעמוד מול ריבוי המשקעים וחדירות מתחילות לצוץ מסדקים קיימים באיטום. חדירת מים עלולה לקרות בעיקר מגגות ומרפסות חיצוניות אבל גם מקירות, מפתחי דלתות וחלונות ואפילו מתחתית המבנה. לא תרצו שמשפחתכם תגור בבית עם נזילות. אם הנזילה חזקה מדי הרי שתצטרכו לפנות את החדר בו היא קורית. הקירות יתמלאו ברטיבות שתוביל לעובש ולאוויר לח. יש סכנה מוחשית לכך שלאורך זמן תהיה פגיעה במערכות הנשימה של בני ביתכם. יש קושי רב לאתר נזילות בימי חורף, ועל אחת כמה וכמה קשה הטיפול בהן.

איטום יעיל

האמצעי היעיל ביותר להתמודד עם חדירת מים הינו מניעתן. הדבר אומר איטום יסודי שיש לעשות בימים היבשים ולפני בוא הגשם. מבחינים בסוגים שונים של איטום וכל אחד מהם נועד לחלק אחר בבית. גגות ניתן לאטום עם יריעות ביטומניות. איטום זה נחשב לאחד היעילים ביותר. לחילופין יש איטום גגות באמצעות זפת חמה ויש לבצעו על פי הכללים המקובלים תוך שימוש בזפת 75/25 תקנית. ניתן לאטום גגות גם באמצעות חומרי איטום נוזליים ומשחתיים מסוגים שונים. יש להתאים את חומר האיטום לסוג הגג. לצורך איטום קירות, מרפסות חיצוניות ופתחים אחרים ניתן לעשות שימוש בחומרי איטום מגוונים שמיוצרים על בסיס ביטומני, אקרילי, צמנטי, פולואוריטני ואחר. יש להימנע מערבוב חומרי איטום ממשפחות שונות. אם מעניין אתכם לדעת יותר פרטים על שיטות איטום נוספות, ניתן לקרוא בלינק הבא http://roofssealing.co.il

מומחים לאיטום

המבחן האמיתי של יעילות האיטום, הינו, כמובן, בימים רטובים. יחד עם זאת, מומחים לאיטום אשר יודעים לבחור את חומר האיטום המתאים ומבצעים את העבודות בדרך התקנית והנכונה יכולים להבטיח לכם בוודאות שהאיטום יעמוד במבחן. יש לבחור בעלי מקצוע אלו על פי המלצות ועל פי יכולות מוכחות קודמת שלהם. הם גם מבצעים מבחני הצפה יעילים היכולים לוודא שהאיטום הינו תקין. לצד עבודות איטום חיצוניות יש לבצע איטום פנימי של חדרים רטובים ומקלחות. ברור הוא, כי אינכם רוצים לגור בבית שיש בו חדירות מים חיצוניות ופנימיות. אם תפנימו מאמר זה תגיעו למצב כזה בסבירות גבוהה.