אמש נפתחו אירועי יום השואה בחולון, בטקס המסורתי של הדלקת לפיד האש, באנדרטת "שישה מיליון אורות", ברחוב המלאכה פינת שדרות ירושלים. הטקס נערך בשיתוף עם המרכז הקהילתי "נווה ארזים" ומחלקת הנוער בעיריית חולון ובסיומו הועבר הלפיד על ידי נציגי תנועות הנוער, לטקס המרכזי בבית שטיינברג.

כלים
צילום: דוברות עיריית חולון
צילום: דוברות עיריית חולון

בנאומו אמר ראש העירייה, מוטי ששון כי" השמיים המתכסים שחור ומבשרים תמיד על בואו של הערב, מזכירים עתה את החושך האינסופי, את המקום האפל והקודר ביותר שידעה האנושות". הטקס נערך במעמד ראש העירייה, מוטי ששון, שורדי שואה ובני משפחותיהם, תנועות נוער, חברי מועצה ותושבי העיר, שבאו לחלוק כבוד לזכר הנספים.

בנאומו אמר ששון כי " השמיים המתכסים שחור ומבשרים תמיד על בואו של הערב, מזכירים עתה את החושך האינסופי, את המקום האפל והקודר ביותר שידעה האנושות".

במהלך הטקס התקיימו קטעי שירה של מקהלת בית להיות – "צעירים לנצח", קטעי קריאה של שגרירי בית להיות יחד עם תלמידי בית הספר תבור והרצוג ותכנית אמנותית של תלמידי גימנסיית קציר ולהקת הורה רעים. בתום הטקס, נערכה בבית להיות, הדלקת נרות לזכר הנספים בשואה ומפגש עם שורדי השואה.

בנוסף לטקס המרכזי, קיים מרכז הצעירים "אליעזר" את פרויקט "זיכרון בסלון" עם שורדת השואה, רחל גליקסמן מחולון בת ה93, שסיפרה את סיפורה האישי ממחנה וילנה וסיפור משפחתה.

למחרת, ערך סניף "עמך" בחולון (המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה והדור השני) בית פתוח לאורך כל היום שכלל מעגלי שיח עם שורדי שואה, תלמידים, בני הדור השני והשלישי ותושבים ופעילויות מיוחדות נוספות שהתקיימו לציון יום השואה.