בתום דיון שנערך ביוזמתו של ח"כ איתן ברושי התחייב מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים לבחון מחדש את תקציב הסעות הקשישים אל מרכזי היום במרחב הכפרי ח"כ איתן ברושי ונציגי העמותות למען הקשישים דנו ביום רביעי, 19.4 עם מנכ"ל משרד הרווחה מר אביגדור קפלן וצוות משרדו בנושא התקציבים החסרים להסעות הקשישים אל מרכזי היום במרחב הכפרי.

כלים
ח"כ איתן ברושי, מנכ"ל משרד הרווחה והשירותיים החברתיים מר אביגדור קפלן ונציגי העמותות למען הקשישים בישראל. צילום: אלון קוברסקי
ח"כ איתן ברושי, מנכ"ל משרד הרווחה והשירותיים החברתיים מר אביגדור קפלן ונציגי העמותות למען הקשישים בישראל. צילום: אלון קוברסקי

 

בדיון הוצגו הפערים בין התקציב שהעמיד המשרד להסעות עבור קשישים לבין ההוצאות בפועל. הפערים הגדולים, שנגרמים עקב מרחקי הנסיעה הגדולים במרחב הכפרי, הביאו את המועצות האיזוריות לגירעון שנתי של כ- 15 מיליון שקלים. עד כה, כדי להמשיך ולהסיע את הקשישים אל מרכזי היום שחשובים עבורם כלכך, המועצות המשיכו לשלם בעצמן על ההסעות.

בתום הדיון הארוך, קיבל מנכ"ל המשרד את דבריהם של ח"כ ברושי ונציגי העמותות.

המנכ"ל התחייב לבחון בחיוב את נושא תקציב ההסעות עם צוות משרדו ולעדכן על סיום המהלך עד סוף חודש מאי 2017. ח"כ איתן ברושי: "הסעות הקשישים במרחב הציבורי הוא נושא בו אני עוסק תקופה ארוכה. אני מברך על הפגישה ועל שיתוף הפעולה עם העמותות למען הקשישים בישראל.

סכום של כ- 15 מיליון שקלים יכול למנוע בדידות ולעזור לעשרות אלפי קשישים במרחב הכפרי בישראל ואנו מחויבים לפעול לכך שהתקציב יועבר בהקדם. אני מברך את מנכ"ל המשרד מר אביגדור קפלן על נכונותו לעזור" מר יעקב סנדלר, מנכ"ל איגוד העמותות לזקן בישראל: "הגרעונות שנוצרו במרכזי היום ובמועצות בשנים האחרונות קשים מאוד. אני מודה לחבר הכנסת איתן ברושי על האוזן הקשבת ועל הסיוע לקיום הפגישה. אני מחזק את ידיהם של ח"כ ברושי ושל מנכ"ל המשרד אשר פועלים למען הקשישים במרחב הכפרי ובכלל." גב' מרים ורד, מנכ"ל דורות- עמותה לותיקי מועצה איזורית גלבוע: "נושא עלות ההסעות הוא בנפשנו. התקציב היום אינו מאפשר מתן שירותים ברמה גבוהה ומקשה מאוד על ההתנהלות השוטפת. הייתה התייחסות רצינית וחיובית מצד מנכ"ל המשרד ואני מברכת על כך." מצ"ב תמונה של ח"כ איתן ברושי, מנכ"ל משרד הרווחה והשירותיים החברתיים מר אביגדור קפלן ונציגי העמותות למען הקשישים בישראל.