מתחמי התנסות חווייתיים: טניס וכדורסל בכיסאות גלגלים , כדור שער בכיסוי עיניים, טעימת גלידה עיוורת, מסלולי מכשולים בכיסאות גלגלים, יצירת גרפיטי ללא ידיים, נסיעה באופניים מבלי לראות, הכרות עם שפת הסימנים ועוד. משחקי ראווה של ספורטאים פראלימפיים, טיסת מבנה לאורך החוף ושייט מפרשיות לאורך הנמל. יום שישי, 28 באפריל 2017, בנמל ת"א, בין 11:30-15:30, הכניסה חופשית

כלים
צילום: קרן איזיקסון
צילום: קרן איזיקסון

עמותת 'נגישות ישראל' בשיתוף הוועד הפראלימפי הישראלי תקיים את 'להרגיש נגישות' - הפנינג ספורט חוויתי הנערך זו השנה השמינית! מטרת האירוע החגיגי להגביר את ההזדהות עם אנשים עם מגבלה, באמצעות מפגשים והתנסות במגוון פעילויות מהנות ומאתגרות, המדמות, עד כמה שניתן, את תחושת המוגבלות.

האירוע כולל מתחם התנסות לכל המשפחה: טעימה של גלידה מבלי שרואים אותה, מסלול מכשולים עם כיסא גלגלים? הליכה בכיסוי עיניים עם כלבי נחייה, יצירת גרפיטי צבעוני ללא שימוש בידיים, ציור קעקועים בשפת הסימנים, חשיפה לשקט בעולמם של החירשים והתנסויות נוספות.

במהלך האירוע ישוטו סירות של עמותת אתגרים מול הנמל, ותהייה טיסת מבנה לאורך חופי תל אביב.

ההפנינג הייחודי יכלול גם משחקי ראווה בענפים פראלימפיים ואפשרות להתנסות במגוון פעילויות, כמו: כדורסל בכיסאות גלגלים, טניס בכיסאות גלגלים, כדורשער עיוורים, אופני 'טנדם' (אופניים בהם השליטה והדיווש נעשים באמצעות הידיים), רוגבי כיסאות גלגלים, בוצ'יה (כמו פטאנק), ועוד .

יובל וגנר, נשיא עמותת 'נגישות ישראל' הסביר: " לדברי יו"ר 'נגישות ישראל', יובל וגנר: "בישראל יש כ- 1,600,000 אנשים עם מוגבלות על סוגיהם השונים: מוגבלויות פיזיות, ראיה, שמיעה, שכליות ונפשיות. ידוע שקיימות סטיגמות לגבי הפוטנציאל והיכולת של אנשים עם מוגבלות בישראל. על מנת לקדם את הנגישות והשוויון לאנשים עם מוגבלות חיפשנו דרך מקורית: "להרגיש נגישות – בים, באוויר וביבשה". אירוע הינו ייחודי מסוגו בעולם כולו. ומטרתו הינה הגברת המודעות לנושא נגישות, ספורט הנכים, שוויון אנשים עם מוגבלות  בדרך מקורית מהנה וחווייתית. באירוע 'להרגיש נגישות' בנמל ת"א אנו מזמינים את הקהל הרחב ובעיקר משפחות של הורים וילדים, סבים, סבתות ונכדיהם לחוויית מודעות חינוכית. ע"י השתתפות במגוון התנסויות חווייתיות, ספורטיביות, חושיות, אומנותיות יזכו המשתתפים להכיר אנשים עם מוגבלות באופן ישיר, יזכו להכיר ביכולות החיוביות, המעצימות, הספורטיביות".

יובל מדגיש כי: "בחרנו במיוחד את נמל תל אביב כמקום נגיש עם אוירה נפלאה של טיילת וים. הקהל מוזמן להגיע ולהתנסות בספורט נכים ולשחק כדורסל בכיסאות גלגלים או טניס בכיסאות גלגלים או כדורשער עיוורים , רכיבה באופני יד ואופניים לעיוורים עם מלווה (אופני טנדם) ,בוצ'ה וסקי מים וירטואלי. בנוסף, הקהל מוזמן להתנסות במסלול מכשולים בכיסא גלגלים, נסיעה בקולנועיות וכסאות גלגלים או בתחנות הפעלה, בשיטת "עד שלא תחווה- לא תבין", לדוגמא - טעימת גלידה בכיסוי עיניים, גרפיטי ענק, קעקועים בשפת הסימנים, ציורי פה, לדבר בשפת הסימנים ועוד. אני קורא לציבור הרחב להגיע להכיר ולחוות נגישות וספורט נכים -חוויה חינוכית, כיפית, ספורטיבית"

ד"ר שוקי דקל, יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי: "אירוע 'להרגיש נגישות' כבר הפך למסורת ומשנה לשנה הוא מושך יותר ויותר קהל הנחשף לפעילות העמותה ולספורט הפראלימפי. באירוע הייחודי אתם מוזמנים להתנסות בתחנות השונות, לפגוש פנים אל פנים את הספורטאים שלנו ולטעום מעט מהחוויה הפראלימפית".

ההפנינג יתקיים ביום שישי, 28 באפריל 2017, בין השעות 11:30-15:30 בנמל ת"א. הכניסה חופשית. בשעה 12:45 יתקיים טקס חגיגי קצר לציון 18 שנות פעילות של עמותת נגישות ישראל והוקרה לספורטאים הפראלימפים. הטקס יתקיים בנוכחות ראש העיר תל אביב, מר רון חולדאי. מנחה אלי אילדיס.

פרטים נוספים באתר נגישות ישראל בכתובת

www.aisrael.org