הטרנד של טיולי ג'יפים חוצה מדינות, ארצות ויבשות. מה שהתחיל כאטרקציה לחובבי אקסטרים הפך להיות אמצעי להגעה למקומות חדשים וצבר עדת מעריצים נאמנה. אז מה הסוד של טיולי השטח מעבר לים? קבלו את כל הפרטים

כלים

ג'יפ הוא רכב שטח שמיועד לנסיעה בדרכים שאינן סלולות. ההגדרה הפשוטה הזו מקפלת בתוכה שורה ארוכה של משמעויות, כפי שגילו לאחרונה לא מעט תיירים ברחבי העולם. למעשה, טיולי ג'יפים הם כיום בין הטרנדים הבולטים ביותר בענף התיירות. אין כמעט מדינה או אזור גיאוגרפי על גבי הגלובוס שבו אי אפשר לצאת לטיול ג'יפים. חברות מקצועיות מארגנות טיולים אקסקלוסיביים ויש מסלולים לצעירים, בני זוג, משפחות עם ילדים ואפילו מבוגרים בגיל הזהב.

השאלה המתבקשת היא מה עומד מאחורי טיולי הג'יפים ומה תורם להצלחה שלהם. מסתבר שיש טעות נגררת ביחס לטיולים מן הסוג הזה כמטרה, בעוד בפועל הם משמשים כאמצעי. במילים אחרות, הג'יפים הם לא רק אטרקציה – אלא פתרון תחבורה למקומות שלא ניתן להגיע אליהם בדרכים אלטרנטיביות.

בין מרוקו לגיאורגיה: מעלים את הג'יפ על המסלול המהיר

טיולי ג'יפים מאפשרים מטבע הדברים נסיעה טובה למדי גם בכביש, אבל הם מיועדים לשטח. יש להם הנעה כפולה לשיפור אחיזה בקרקע וניתן לנסוע איתם על גבי שטחים חלקים, בוציים ומהמורות. מבנה הדיפרנציאל מבטל את העצמאיות של כל זוג גלגלים בסרן ומונע מהם לאבד אחיזה, ומערכות ההינע נתונות לעומס גדול יותר. בנוסף, חטיבת הכוח של הג'יפים חזקה מאוד בהשוואה לרכב הרגיל והצמיגים מאפשרים נסיעה מהירה גם בשטח לא סלול.

כל זה יחד הופך את הג'יפים לאמצעי תחבורה יעיל ונוח. עם טיול ג'יפים מאורגן למרוקו למשל ניתן להגיע לכפרים נידחים, לעצור לנקודות תצפית בלב המדבר ולקיים מפגשים עם חובבי טבע בינלאומיים במרחק של עשרות קילומטרים מכל ציביליזציה.

לעומת זאת, בגיאורגיה, בפולין ובבולגריה יש טיולי ג'יפים שמעניקים הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל להיכנס לעומק השטח ולפגוש תרבויות עתיקות. גם בדרום אמריקה יש טיולי ג'יפים שבעזרתם ניתן ללמוד על ההיסטוריה של היבשת, שלא לדבר על רוסיה בה המרחבים הפתוחים הם גן עדן לנהגי 4X4. בכל אחד מהיעדים האלה הג'יפים הם אמצעי ייחודי שמעלה את התיירים על המסלול המהיר לחוויה של פעם בחיים.

כמה עולה התענוג?

עוד סיבה להצלחה של טיולי ג'יפים קשורה למחיר האטרקטיבי שלהם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא באמת חייבים לחרוג מתוך מסגרת התקציב כדי לשלב את הטיול בחופשה.

אפשר לעשות זאת כאמור במסגרת טיול מאורגן, או לברר באופן עצמאי על טיולי ג'יפים במדינות שונות. כדאי לקבל המלצות על חברות מקצועיות שעוסקות בתחום ולראות תמונות באתרי האינטרנט. כך ניתן להיכנס לאווירה הנכונה עוד לפני שעולים לג'יפ ולהיות ערוכים לכל מהמורה.