500 אימהות יהודיות מרחבי העולם יחגגו לראשונה בחייהן את יום האם ביחד כאן בישראל - עבור כ-500 אימהות יהודיות מרחבי העולם, יום האם הבינ"ל הקרוב, שיחול ב-14 במאי, יהיה שונה לגמרי. הן יחגגו אותו לראשונה בחייהן לבדן, ללא בני משפחתן, אבל ביחד עם מאות אימהות יהודיות אחרות מרחבי העולם, וכל זאת כחלק מביקור ראשון בחיים במדינת ישראל.

כלים
אמא. צילום: אילוסטרציה
אמא. צילום: אילוסטרציה

 

האימהות תגענה לארץ החל מה-8 במאי כחלק מפרויקט מומנטום של ארגון JWRP ומשרד התפוצות. אחת מהן היא עו"ד רחל לדרמן מקליפורניה, שתנחת בישראל לראשונה בחייה. "בארצות הברית, יום האם הוא תמיד יום שבו אנחנו מתחברות מחדש לבני משפחתנו. אבל יום האם הקרוב יהיה עבורי חוויה חדשה לגמרי. הוא יהיה יום של מסע עצמי והתחברות לאימהות יהודיות אחרות כמוני מרחבי העולם, ומעל לכל, זה יקרה במדינת ישראל, מקום שכל חיי חלמתי להגיע אליו", מסרה לדרמן.

פרויקט "מומנטום" של ארגון JWRP ומשרד התפוצות הוא מסע מסובסד בן שמונה ימים בישראל שבו לקחו עד היום למעלה מ-10,000 נשים מ-26 מדינות ברחבי העולם. במסעות משתתפות גם נשים ישראליות והם מאפשרים להן לקיים מפגשים ייחודיים ומעוררי השראה עם הנשים מרחבי העולם. המסע שחוות הנשים ברחבי ישראל, מצפונה ועד דרומה, כולל חווית והתנסויות המלמדות על ההיסטוריה והמורשת היהודית בדגש על ישראל המודרנית. משרד התפוצות נכנס בשנת 2013 כשותף בפרוייקט לאחר שזיהה אותו כמיזם אסטרטגי וחשוב.

"לעיתים קרובות אימהות שמשתתפות בפרוייקט מביעות דאגה להשאיר את הילדים שלהן מאחור למשך יותר משמונה ימים. אני תמיד משיבה להן שהן לא עוזבות את ילדיהן אלא ההפך, הן הולכות למסע למען ילדיהן", מסרה לורי פלטניק, מייסדת JWRP. "אני עונה להן שמה שהן ירוויחו זה מסע שישנה את חייהן לעד, ושישפיע על משפחתן באופן מדהים. אני משוכנעת בכל לבי שהמסע הזה הוא המתנה האולטימטיבית שיכולנו לתת לכל אמא בעולם לכבוד יום האם".

דביר כהנא, מנכ"ל משרד התפוצות, אמר בתגובה: ״פרויקט מומנטום ממחיש את מחויבותה של ממשלת ישראל כלפי יהדות התפוצות ומעניק הזדמנות יוצאת דופן לנשים יהודיות מרקעים שונים כדי לחזק את זהותן והקשר לישראל. הפרוייקט הוא חלק מרכזי בחזון שלנו להעצים אימהות מתוך הכרה במעמדן הייחודי במשפחות שלהן ובקהילה, ובכוחן הייחודי לתרום להבטחת עתיד משגשג לעם היהודי כולו". 

ארגון JWRP, שמשרדיו ממוקמים במרילנד ארה"ב, נוסד בשנת 2008, במטרה לקדם העצמת נשים יהודיות, תוך הכרה ביכולתן לשנות את העולם דרך ערכים יהודים.