עובדי תדיראן מערכות חוסמים את הכניסה למפעל עובדי מפעל התעשייה הביטחונית "במד ול"א קרקעי" מקבוצת אלביט מערכות (תדיראן מערכות בע"מ לשעבר) פתחו בצעדים ארגוניים והם חוסמים את כניסתם של הספקים למפעל.

כלים
צילום: יח"צ וועד העובדים
צילום: יח"צ וועד העובדים

העובדים מפגינים בפתח המפעל ובכניסה למפעל נוצר פקק של ספקים שאינם יכולים להיכנס. העובדים מוחים על מיזוג המפעל עם חברת אלישרא מקבוצת אלביט שההנהלה מנסה לכפות עליהם ללא הסכם.

יו"ר ועד עובדי תדיראן מערכות, סטריאן פינקל: "הנהלת אלישרא צריכה להבין שאין לעשות מיזוג בכפייה. אם מיזוג אז רק בהסכם, אנחנו לא ניתן לעשות אותו בכפייה.

ההנהלה צריכה לחזור בה מכל הצעדים החד-צדדיים שביצעה כדי לקדם את המיזוג, ורק אחרי שהצעדים האלה יבוטלו נשב למשא ומתן מכובד".

במפעל הוכרז סכסוך עבודה ב-21 למרץ. לפי שעה חלק מהעבודה במפעל עדיין מתבצעת; העובדים מאיימים להרחיב את המאבק ולהשבית את המפעל כליל במידה שההנהלה לא תחזור בה מהצעדים החד-צדדיים למיזוג עם אלישרא.

לדברי פינקל: "ההנהלה ממזגת בפועל בין שני המפעלים. בכל פעם שבעל תפקיד בכיר בתדיראן מערכות עוזב או פורש, ההנהלה ממנה במקומו בעל תפקיד מאלישרא, וכך אנשי אלישרא מנהלים בפועל את עובדי תדיראן. מבטלים נהלים של תדיראן וקובעים במקומם נהלים של אלישרא. לפני שנה וחצי הקימו חברה-בת בשם סיגמאביט שאמורה לספק לנו ציוד ואנחנו מחויבים לקנות ממנה. סיגמאביט החלה להתחרות בנו. בסיגמאביט אין הסכמים קיבוציים והם מעבירים אליה עבודה שלנו. ההנהלה מנסה לרוקן אותנו מתוכן ושנישאר בלי עבודה. בשנת 2014 הנהלת אלישרא חתמה עם תדיראן מערכות על 'נייר הבנות' שלפיו בן היתר לא תהיה האחדה של הפעילות. את ההסכם הזה הנהלת אלישרא מפרה כיום ביודעין."