בביקור ראשון במרכז הרפואי פדה- פוריה הבטיח ח"כ אכרם חסון לסייע בהקמת חדר צנתורים משולב במערך הקרדיו ווסקולארי, אשר יאפשר להרחיב את מגוון הטיפולים הפולשניים בצינתורי לב, כלי דם ומוח.

כלים
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה

ח"כ אכרם חסון (כולנו) הגיע ביום חמישי6.4.17, לביקור במרכז הרפואי פדה- פוריה. ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי הציג בפני הח"כ את הישגי המרכז הרפואי בשנים האחרונות והוסיף, "הפערים גדולים, לדוגמא: מספר מיטות השיקום הוא רבע ממספר המטות במרכז, מספר חדרי הניתוח או מיטות טיפול נמרץ הוא חצי מהמספר במרכז , הפערים חדים גם במספר הרופאים, האחיות . חוץ מהיקף התחלואה- התחלואה בפריפריה גבוהה יותר . היינו מצפים שאם התחלואה גבוהה יותר יהיו יותר משאבים אבל לצערי היחס הפוך !...לכן חשוב שנשלב כוחות, ח"כים, אנשי ציבור, ראשי רשויות, אם לא נשלב ידיים וביחד נפעל, לא ישמעו את קולנו".

בהמשך סייר ח"כ חסון במערך הקרדיוווסקולארי שם נפגש עם פרופ' עופר אמיר, ד"ר דיאב גאנם וד"ר סאמר דיאב. פרופ' אמיר הדגיש, "אנחנו המרכז הרפואי היחיד בצפון שמבצע ניתוחי לב וכתוצאה מיכולת זו אנחנו מבצעים פעולות מאד מורכבות , בהשתלת מסתם בלב אנחנו היום במקום הרביעי בארץ ! אנחנו מבצעים יותר מ170 ניתוחי לב בשנה, וכבר היום עוברים בתי חולים גדולים במרכז במספר הניתוחים". ד"ר דיאב גאנם, מנהל מחלקת טיפול נמרץ לב הוסיף, "באזור שלנו יש הרבה מטופלים שסובלים ממחלות כלי דם ולב, מחלות מורכבות ומפושטות ... אם בעבר נאלצנו להפנות לבתי חולים אחרים חולים במצב קשה , כיום אנחנו יכולים לתת את כל המענה, כך שההתקדמות אדירה".

בהמשך הציג פרופ' אמיר, מנהל המערך הקרדיו ווסקולארי את הצורך בפתיחת חדר צנתורים משולב, אשר יאפשר להרחיב את מגוון הטיפולים הפולשניים בצנתורי לב, כלי דם ומוח. עלות הפרויקט כשמונה מיליון ₪. ח"כ חסון הבטיח להתגייס ולסייע בקידום פרויקט חיוני זה. בסיכום הביקור אמר ח"כ חסון, "אני שמח להיות כאן, באתי לשמוע וללמוד... לא באתי כדי לדבר, אני כאן כדי לסייע לכם למען הציבור בגליל. אנחנו נבחרנו כדי לתקן עוול שנמשך שנים רבות, של קיפוח הפריפריה" .