שוק השכרת הרכבים בארץ, ובמיוחד בשנים האחרונות, זוכה להצלחה רבה לאור החידושים השונים שלוקחים בו חלק ובעיקר גם רמת המקצועיות הגבוהה הרבה יותר (בהשוואה לעבר) שמציעות סוכנויות הרכבים השונות.

הנה סקירה קצרה על כמה מהחידושים בשוק זה, חידושים שוודאי יעניינו לא מעט לקוחות הנוהגים להיעזר בשירותיהן של חברות השכרת הרכבים, בין אם באופן תדיר ובין אם בתדירות נמוכה:

שילוב של מערכות בטיחות ברכבחברות השכרת רכב מעוניינות להציע ללקוחותיהן מענה מצוין ומקיף הרבה יותר. ככאלו הן מספקות רכבים המותאמים נקודתית לכל לקוח, רכבים שמעבר לנוחות הרבה גם כוללים מערכות בטיחות ההופכות את הנסיעה ל"חלקה" יותר. מדובר במערכות בטיחות שונות, כמו מערכות יציבות תקנית, מערכות EBA וגם מערכות ABS. מערכות אלו מוכרות לכולנו מהרכבים של היום, רכבים שבחלקם חדשים ומגיעים איתן כבר לאחר הרכישה. את אותו הדבר אפשר למצוא ברכבים, המוצעים על ידי סוכנויות השכרת הרכב בארץ.

רכבים המספקים מענה לצרכים שונים – אם בעבר סיפקו חברות השכרת החברים מענה אחד הפונה לקהל מסוים ומצומצם מאד של לקוחות, הרי שכיום הסיפור הוא אחר וחברות השכרת הרכבים בארץ מציעות מגוון רחב יותר של שירותים. חברות אלו פונות כיום הן ללקוחות פרטיים, הן ללקוחות עסקיים, הן ללקוחות המחפשים רכב לתקופה קצרה והן לתקופה ארוכה. מדובר בדגמים שונים של רכבים ובטווח רחב מאד של מחירים. המגוון הזה מאפשר לכל לקוח לאתר בקלות רבה יותר את מה שהוא מחפש וליהנות מפתרון נוח וברמה גבוהה.

פתרונות משלימים – כדי לתת מענה טוב יותר לכל לקוח, מרחיבות חברות השכרת הרכבים בארץ את הפתרונות שהם מציעים ומספקות גם שירותים משלימים, הקשורים ישירות (או באופן עקיף) אל התחום. למשל, ישנן כיום חברות השכרת רכב שמציעות גם ביטוח לרכב ויש כאלו שמספקות, במידת הצורך, שירותי מוסך וגם גרירה. באופן זה יכול הלקוח למצוא, ותחת קורת גג אחת, את כל מה שהוא צריך לאחר שהוא שוכר את הרכב ולדעת בוודאות שיקבל את המענה הנדרש לו בעת הצורך. ישנן גם רכבות השכרת רכבים שמוכרות רכבים ולא רק משכירות. את החידוש הזה, של האפשרות לרכוש את הרכב, ניתן לראות כבר בסיכומי השנה של חלק מהחברות, שנהנו מרווחים גבוהים יותר לאור מכירות יפות של רכבים בדגמים שונים.

רכבים ירוקים וחסכוניים – כחלק מהמודעות לאיכות הסביבה, מציעות מרבית חברות השכרת הרכבים גם אפשרות של רכבים ירוקים וחסכוניים. רכבים אלה עוזרים לשמור על הסביבה, חסכוניים באופן יחסי בכמות הדלק שהם צורכים ומושלמים לכל לקוח שפרמטר זה מרכזי וחשוב מאד עבורו. חשוב, כמובן, לבדוק את העניין מראש לפני ההשכרה ולקחת בחשבון את כל הפרמטרים השונים, הקשורים ברכב כזה לפני שיוצאים לדרך.