‏כיצד להפחית סיכונים למינימום: היזמים שכבשו את באר שבע מציעים שיטה חדשה לפרויקטי פינוי בינוי: (הום טרייד) HOME TRADE המודל החדש יאפשר לבעל הדירה הישנה לקבל במזומן את שווי הדירה החדשה ולהשתדרג בעצמו

הדמייה- גוש עציון 10 - טוטם הדמיות
הדמייה- גוש עציון 10 - טוטם הדמיות

Welcome יזמות נדל"ן שאחראיים על התמ"א 38 הראשון בבאר שבע מציגים מסלול חדש - ראשוני ויחיד מסוגו בארץ בתחום ההתחדשות העירונית - ה"הום טרייד". במסגרת זו  היזמים מתחייבים לרכוש את הדירה הישנה מהדייר בשווי הדירה החדשה ובכך למזער את הסיכונים שלו ולהפחית את החששות שלו מסיבוכים עתידיים.

הבירוקרטיה סביב פרויקטי "תמ"א 38" מצריכה מהדיירים בבניין סיכון וטרטור רב שלרוב הם לא רוצים לקחת בו חלק. המעבר לדירה זמנית גורר טירדה רבה ולעיתים גם התפשרות על הדירה הזמנית ומעבר של ילדים למסגרות חינוך חדשות. דבר זה מצריך מכל המשפחה התארגנות מחודשת. ולזה מצטרף הסיכון שמא הפרויקט יתעכב או במקרים אחרים אף ייעצר והיזמים או הקבלן יפשטו רגל  -- מה שיותיר את הדיירים קרחים מכאן ומכאן.

חברת Welcome יזמות נדל"ן והעומדים בראשה, עדי קציר ודורון חלבה, מצאו לכך פתרון במודל חדש שפיתחו, אשר הופך את החיסרון שבסיכון ליתרון שיטיב עם הדיירים. המסלול החדש שהם מציעים – "הום טרייד"  -- ייתן לדייר אפשרות נוספת מלבד האפשרות ה'קלאסית'. דייר שלא ירצה לעבור לגור בשכירות בזמן העבודות ולהמתין לבית החדש, יוכל לשדרג את עצמו כבר בתחילת ההליך ולמכור את הדירה הישנה ליזמים בשווי העתידי של הדירה כבר בעת מתן ההיתר לפרויקט. מודל זה מוריד את החששות ואת הסיכון מהדייר, מייתר את כל ההתעסקות עם הפרויקט ואף מאפשר לו לעבור לדירה חדשה עוד לפני שהפרויקט מתחיל.

דורון חלבה, מנכ"ל ושותף בחברת welcome יזמות נדל"ן: "לאחר כמה פרויקטים שביצענו בפריפריה ובבאר שבע בפרט, הבנו שהאוכלוסייה מפחדת להיכנס לפרויקטים מהסוג זה כי קיים בהם סיכון רב בשל משך הפרויקט ובשל כלל הבירוקרטיה וההסתגלות לשכונות החדשות במעברים. אנו פועלים על מנת למזער את הסיכונים הקיימים בפרויקטים שלנו ובטוחים שזו תהיה הזדמנות חדשנית בתחום, שתיטיב עם כל הצדדים".