"בחירתה של סופי" מטביעה חותם - לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תיפתח התערוכה "חותם" של סופי יונגרייז (Sophie Jungreis), דור שני לשואה המבטאת את הטראומה העוברת מדור לדור. אוצרת: רחל סוקמן.

כלים

כל דימוי בתערוכה "חותם | IMPRINT", הכוללת עבודות ציור ורישום, מבטא את הטראומה המועברת מהורים ניצולי שואה לילדיהם, בני הדור השני. האמנית משתמשת במנדלה כסמן של עולמה הפנימי. על המנדלה חקוקים שמות וסמלים, השבים ומופיעים בזיכרון השואה כמעין "חותם" ומספרים את סיפורם.

לדברי האמנית: "החוויות הטראומטיות שחוו הוריי, הועברו אליי באופן תת-הכרתי. חוויתי את הבּוֹרוֹת, את הגדרות, את הרכבות ואת המשרפות. חייתי ביניהם על שני מישורים, ונאלצתי ללמוד להפריד בין ההוויה שלי לבין החוויות שלהם.

שנים ארוכות התהלכתי בתחושת אין אונים אל מול גלי העבר, שהציפו את חיי וצבעו אותם בצבעים קודרים. השואה שכנה בתוכי, ואני הייתי הקורבן על מזבחה. כל תצלום של ילד שנרצח שם, הפך להיות ילדי; ספדתי לו ולכל הילדים. בשלב מסוים בחיי חשתי צורך לצאת מן החשכה, מן הטראומה שהועברה מהוריי אליי. חיי היו בבחינת תיקון לאותה טראומה. הייתי "השה לעולה" ונשאתי את חותמה."

פתיחה: יום ה', ה-20 באפריל 2017 בשעה 19:00. נעילה: יום ה, ה-28 במאי 2017. 

ב24 לאפריל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה יערך ערב זיכרון בהשתתפות נשים יוצרות.

שעות פתיחה: ימים ב' – ה': 11:00 – 18:00. יום ו' 11:00 – 14:00.

התערוכה "חותם" תוצג בגלריה משרד בתל אביב שברחוב זמנהוף 6, טל: 03-5254191 ותארח במוצאי יום השואה 24.4.17 נשים יוצרים לאירוע המשלב אמנות והתמודדות