נפתחה ההרשמה למעונות היום - על רקע שאלות בלתי פתורות בעניין מצוקת כוח-אדם, תנאי העבודה של המטפלות ומחסור בכיתות לימוד, נפתחה השבוע ההרשמה לקראת שנת הלימודים הבאה במעונות היום המפוקחים.

כלים
הכנת מצות במעון. צילום: יח"צ
הכנת מצות במעון. צילום: יח"צ

חטא קדמון הטיל את האחריות בנושא כל-כך רגיש וחשוב על משרד ממשלתי, שבעברו היה משרד העבודה, ומאז עוברת ומתגלגלת האחריות על החינוך בגיל הרך משר אל שר, ועדיין לא ברור אם יש באמת מי שערוך ומוכן ורוצה לטפל בנושא בחום, באהבה וברצינות, כראוי לילדים הרכים.

האחריות על האגף למעונות יום עברה לאחרונה ממשרד הכלכלה אל משרד הרווחה והשירותים החברתיים – כאשר ברקע עדיין קיימת הדרישה להעביר את האחריות למשרד החינוך – וזו אינה מקילה על ההורים, וגם לא מועילה לארגונים המפעילים – וביניהם אמונה, ויצ"ו ונעמת ועוד – שנתקלים פעם אחר פעם בדרישות ובהתניות שונות וחדשות.

רוב מעונות היום מלאים עד אפס מקום, הדרישה הציבורית גוברת ועד היום נותרה ההתחייבות לבנייה מואצת על הנייר בלבד. ההרשמה תימשך עד ליום 25 בחודש אפריל.

במעונות "אמונה" עדיין לשו השבוע בצק, אפו מצות וקיימו סדרים מוקדמים לקראת החג (בתמונה). מנכ"ל אמונה דוד הדרי, שמכר באמצע השבוע – באמצעות הרבנות הראשית בירושלים – את כל החמץ במעונות ובמוסדות "אמונה" ברחבי הארץ, אמר עם תחילת תהליכי הרישום: "הגיע הזמן שאחד המשאבים היותר חשובים בישראל, יזכה למקום הראוי לו בסולם העדיפויות החברתי והחינוכי".