מה הסיבה האמיתית שבני אדם סובלים מכאבי גב? אומרים שאיזון בחיים זה שם המשחק. הגוף שלנו הוא סופר מדוייק, הוא נותן לנו סימנים שאנחנו לא מקשיבים לו. הוא כמו בלון שאם מנפחים אותו יותר מדי הוא עלול מתפוצץ ללא התראה מוקדמת. המטרה שלנו היא למצוא את האיזון שלנו, או ליתר דיוק לא לתת למיכל האישי שלנו להיות מלא כל הזמן, כי כל שינוי יכול להשפיע על הגב התחתון, ואנחנו חייבים להכין את הבית שלנו ( הגוף שלנו) לשינויים הרבים של החיים.

כלים
צילום: אורי סלע
צילום: אורי סלע

אורי סלע, מומחה להידרותרפיה, הבעלים של רשת מרכזי עולם המים ומייסד שיטת השחייה WEST מציג את הסיבה האמיתית לשאלה: מדוע בני אדם סובלים מכאבי גב. מהן הבעיות הקשות ביותר שאדם חווה המשפיעות על הגב התחתון? הכוונה בבעיות קשות היא לא כאבי גב רגילים, אלא על כאבים קשים יותר, היכולים להשבית לגמרי אדם שקודם עשה הכל.

מעבר דירה

מעבר דירה הוא אף פעם לא קל, וחייבים לדעת את זה. גוף האדם יודע להתמודד עם אתגרים מעניינים וקשים אך ישנם אנשים שהתחילו במעבר דירה וחוו כאבי גב. כאב בגב התחתון הוא סימן טוב, הוא אומר לנו שהגוף יוצא מאיזון וחייבים להחזיר אותו לאיזון. מעבר דירה דומה לחיתוך של שורש עץ וחיתוך של שורש מצריך עבודת שורש, וכשמדובר על איזון הכוונה היא לטיפול בגב התחתון שהוא מרכז האנרגיה, מרכז הצ’י. כאשר מטפלים בו ההתמודדות והמעבר הופכים להיות מדהימים ומעניינים.

שינוי מקום עבודה

שינוי מקום עבודה קורה מספר פעמים בחיים, לחלק יותר וחלק פחות. כמה אנשים לא מצליחים להתמודד בגלל הכאבים? כמה אנשים מפספסים תפקידים גדולים בחיים, סובלים חודשים, עוזבים את מקום העבודה שלהם בגלל כאבי גב?

לידה של ילד חדש

בלידה הרבה חושבים שניתן להמשיך כרגיל. הלו”ז הצפוף בתוספת ההורמונים ומיעוט בשעות השינה הינם מתכונת מעולה לקריסה של הגוף היכולים להתבטא בכאבי גב חזקים ואפילו חרדה.

לכל הבעיות ישנו מכנה משותף: יציאה מאיזון, יציאה משיווי משקל ומשהו שמערער אותנו.

אז איך מטפלים בבעיה?

לדבר על זה

צריך להבין ששינוי כגון מעבר דירה או עבודה הוא טראומתי. מי שעושה את התהליך כמעט ולא מרגיש כלום ויוצר סוג של בולם זעזועים למעבר שיכול להיות טראומטי וכואב. חייבים לפתוח את הנושא עם בן או בת הזוג, עם חבר קרוב או מטפל ולדבר על הקשיים, גם אם נראה על פניו שהכל “דבש”.

לתמוך בשינוי נפשית וגופנית

ההמלצות הן טיפול מגע, ריצה בים, שחייה בים, טיפול פסיכולוגי. במידה ואתם מתאמנים להוריד עומס באימונים ולהתאמן עד 65%, ובטח לא להתחרות אם יש לכם ברירה, כי אתם עלולים להיפצע קשה, ולא רק בגב.

לשחות WEST

שחיית WEST  פותחה עבור 2 נקודות עיקריות: C6-C7  שהוא מרכז הנפש והרגש, ו-  L2-L3 שזה מרכז שיווי המשקל של הגוף. המטרה על קצה המזלג היא לשחות תוך הרפייה של 2 הנקודות האלו, תוך התאמת הסגנון למבנה הגוף.

שחיית WEST לא רק מאריכה את השרירים ויוצרת בולם זעזועים לגוף שלנו על מנת להתמודד, היא גם משחררת ומפרקת את המתח שמצטבר בכתפיים ובראש. בדיוק כמו בלון שהולך להתפוצץ, אנחנו מורידים קצת את מידת הלחץ במוח, בגוף.

בשחיית WEST  אנחנו מאריכים את השרירים ובעיקר את מרידיאן ה- UB ששולט על הגב התחתון ומאפשר לכל תנועה שלנו ואפילו ישיבה להפוך ליותר רגועה, ובכך מפחית משמעותית את הלחץ בחוליות בכלל ובגב התחתון בפרט.

לפרטים נוספים: או בטלפון: 03-6992995

סניפים: נתניה- רחוב שולמית, פולג. תל אביב- יהודה הנשיא 34. רמת השרון- משה סנה 199. רמת השרון- הנצח 23. רמת גן- תרצה 15. רמת גן- יאיר 43. יבנה- שדרות דואני.

מרכז עולם המים של אורי סלע מציע מגוון פעילויות בתחום המים, לימוד שחיה בכל הגילאים, קבוצות שחייה מקצועיות, לימודיות, שחית פעוטות, הידרותרפיה, טיפולים מיוחדים במים, שחיה שיקומית ועוד. לרשת עולם המים קיימים 7 מרכזים ושלוחת הדגל נמצאת בפולג שבנתניה. אורי סלע, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק במרכז הבין תחומי הרצליה, מומחה להידרותרפיה מדריך תיק בתחום הייחודי ללימוד ואימון שחייה לתינוקות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים ובעל דייב מאסטר בצלילה, שחיין, מאמן טריאתלון ועוד. אורי בעל שיא עולם במים פתוחים כאשר הוא וחבריו שחו מקפריסין לישראל למען ים צלול. כמו כן, אורי שחה ואימן את הקבוצה שחצה את ים המלח מירדן לישראל למען שמירה והצלת ים המלח. הוא ייסד את טכניקת השחייה בשיטת ה- WEST שיטת השחייה הבריאה בעולם שמותאמת למבנה הגוף והיכולות שלך, ומאמין כי ספורט ואורח חיים בריא הוא חלק מחיינו: משפר את הביטחון העצמי, את זרימת הדם בגוף, מחטב ומחזק אותנו פיסית ונפשית. מעל 100 מדריכים מלמדים שחייה בעולם המים נבחרו בקפידה ועברו הכשרה מקצועית משמעותית ומטפלים בשיטת ה WEST.