מהפכה: הבורסה ליהלומים תמנה שופט מחוזי בדימוס לראשות הערכאה העליונה במוסד הבוררות שלה. האסיפה הכללית של הבורסה ליהלומים החליטה על שינוי מהפכני בתקנון הבורסה. מעתה יעמוד בראש הערכאה השנייה של מוסד הבוררות של הבורסה שופט מחוזי בדימוס.

יורם דבש - נשיא הבורסה ליהלומים. צילום: שחף הבר
יורם דבש - נשיא הבורסה ליהלומים. צילום: שחף הבר

עד עתה עמדו בראש מוסד הבוררות של הבורסה ליהלומים חברי הבורסה בעלי מוניטין וניסיון רב שמקצועיותם בתחום היהלומים. "מדובר בהחלטה חסרת תקדים שמציבה את מוסד הבוררות שלנו במקום המכובד ביותר הקיים בישראל בפרט ובענף היהלומים העולמי בכלל", אומר נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש. לדברי דבש, " עצם קיום המהלך הזה, המקדם תרבות ארגונית של שקיפות ושיפוט חסר פניות, מחזק את עצמאותו של מוסד הבוררות בבורסה.

אין לי ספק שהערכאות השיפוטיות האזרחיות ייחסו חשיבות גדולה עוד יותר למוסד הבוררות שלנו במבנה החדש שאישרנו. לאחר ההסכם ההיסטורי שנחתם עם רשות המסים זהו צעד נוסף בשורת צעדים שנועדו לחזק את מעמדה של הבורסה ליהלומים גם מול מוסדותיה של מדינת ישראל וגם מול שוק היהלומים העולמי, שלבורסה הישראלית יש בו מקום של כבוד".

המוסד לבוררות של הבורסה ליהלומים פועל מתוקף תקנון הבורסה, שנוסדה לפני 80 שנה. מוסד הבוררות נוצר כדי לתת מענה שיפוטי למחלוקות עסקיות בין חברי הבורסה. המוסד מורכב משתי ערכאות. הערכאה השניה, בראשה צפוי לעמוד מעתה שופט מחוזי בדימוס, מאפשרת שמיעה מחודשת של תיק הבוררות שנדון בערכאה הראשונה ודנה בבוררויות בסכומים העולים על 400,000 דולר.