פסח בספארי - מנקים את החצרות, מחליפים את הלחם של בעלי החיים במצות והשנה, גם שמים סוף לפקקים. חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לנקות את חצרות בעלי החיים ביסודיות, את מקורות המים ובתי הלילה. הניקיונות מתקיימים גם במהלך השנה, אולם, לפני החג מקרצפים ומנקים ממש כמו שאנחנו מנקים את בתנו לפני החג מתוך ידיעה ברורה שבחלק נרחב של הבית אין חמץ וזו רק הזדמנות פז לניקיונות יסודיים.

כלים
צילומי סטילס: טיבור יגר
צילומי סטילס: טיבור יגר
כשבועיים לפני החג, מטפלי הספארי מחליפים את מזונם של בעלי החיים ובמקום שיאכלו לחם בעלי החיים יאכלו מצות. הספארי נערך לכך מראש ומזמין 5 ק"ג מצות עבור בעלי החיים.בין בעלי החיים שמציינים את הפסח בהחלפת מזונם אפשר למצוא בעיקר את: הקופים, הפילים, בעלי החיים בפינת החי ועוד.

גם בשטח הפתוח מתקיימים שינויים מרחיקי לכת: התערובת הרגילה שאותה בעלי החיים נוהגים לאכול מידי יום, תוחלף ב- 13 טון של תערובת כשרה לפסח, על בסיס תירס וקטניות ותישמר במהלך הפסח במכלים מיוחדים כשרים לפסח, נפרדים ממכלי תערובת החמץ .

יש לציין כי הלחם, או המצות הם רק תוסף מזון ולא מזונם העיקרי של בעלי החיים. רוב המזון שלהם מורכב מפרות, ירקות ולעיתים בשר. את הלחם הם מקבלים בדרך כלל בבוקר רק כדי שהמטפלים יבחנו מקרוב את צורת האכילה שלהם ויוכלו לאבחן את מצבם על פי דרך האכילה שלהם.

הסיבה העיקרית לכך שבספארי מחליפים את המזון נובעת מהאיסור של "בל יראה ובל ימצא" כלומר חל איסור של ראיה וגם של המצאות חמץ במקומות ציבוריים. והשנה חידוש!! הספארי מושך אליו מבקרים רבים במהלך חג הפסח, השנה, בכדי להגדיל את חוויית הביקור, לצמצם את הפקקים ולשמור על ביטחונם של המבקרים, בהחלטה משותפת עם עריית רמת גן ומשטרת ישראל, הוחלט לעשות לראשונה שינוי במכירת כרטיסי הכניסה בימים אלו. לפיכך, בין התאריכים: 12.4.2017 עד 15.4.2017 (א'-ד' חול המועד פסח) תוגבל מכירת הכרטיסים והכניסה לספארי תתאפשר אך ורק עם כרטיסים שנרכשו מראש. לא תתבצע מכירת כרטיסים בימים אלה בקופות הספארי!מעוניינים לבקר בספארי בימי חוה"מ? רכשו כרטיסים מראש ליום המועדף עליכם.

לא תתאפשר כניסה ללא כרטיסים עליהם מוטבע תאריך מתאים.

שימו לב! ימי חול המועד עמוסים במבקרים, לכן מומלץ להגיע עם שעת פתיחת הקופה, בשעה 8:30.

רכשתם כרטיסים לתאריך מסוים ולא הספקתם לנצלם?

אל דאגה, הכרטיסים יכובדו גם לאחר חול המועד, עד ה- 31.12.17

ועכשיו כל שנשאר הוא לאחל לכולכם פסח כשר ושמח!