קבוצת העבודה, שעל הקמתה הכריזו בחודש שעבר ראשי הממשלה תרזה מיי ובנימין נתניהו, תחזק את יחסי הסחר וההשקעות בין המדינות. השרים ידונו באווירת הסחר הבינלאומי ובדרכים להבטיח המשכיות בעתיד יחסי הסחר בין בריטניה וישראל. במפגש הפתיחה של קבוצת העבודה לסחר, פקידים משתי המדינות יחלו בעבודה לקראת מעבר חלק של יחסי הסחר, עם עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

הצהרה משותפת לשגרירות בריטניה בישראל ומשרד הכלכלה הישראלי: בריטניה וישראל משיקות את קבוצת העבודה לסחר - השר הבריטי לסחר בינלאומי, לורד מארק פרייס ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן – יפתחו מחר בירושלים את המפגש הראשון של קבוצה העבודה המשותפת שרים מבריטניה ומישראל ינהלו מחר (29 במרץ) את המפגש הראשון של קבוצת העבודה החדשה לסחר בריטניה-ישראל.

על פי נתוני הלמ"ס, הסחר הבילטרלי בין בריטניה לישראל הסתכם ב- 2015 בכ- 7.5 מיליארד דולר. בריטניה היא שותפת הסחר השנייה בגודלה של ישראל והיא גם היעד הראשון להשקעות ישראליות באירופה, ויותר מ- 300 חברות ישראליות פועלות בה. מאז אפריל 2016, 28 חברות ישראליות פתחו סניפים או הרחיבו את פעילותן בבריטניה.

במקביל, יותר מ- 30 חברות בריטיות פועלות בישראל, בנוסף למאות חברות אחרות המיוצגות בארץ.

השר לסחר בינלאומי, לורד מארק פרייס, אמר: "מעגבניות שרי ועד טכנולוגיית השיחות הבינלאומיות החדשה של 'וייבר', חידושים ומוצרים ישראליים מתקבלים בברכה ע"י הצרכנים הבריטים מזה שנים רבות.

ביקורי בישראל מחזק את הקשרים העמוקים הקיימים זה מכבר בין שתי האומות וקבוצת העבודה החדשה תשאף להמשיך את התנופה שראינו ביחסי הסחר וההשקעות המשגשגים ביננו.

נעבוד יחד בכדי למצות את הזדמנויות הסחר העתידיות, ובכדי להבטיח מעבר חלק עם עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, על מנת לשמור על יחסי הסחר המשגשגים בין בריטניה וישראל".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר: "בריטניה היא יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל באירופה, ולכן אנו רואים חשיבות רבה בשימור וקידום יחסי הסחר שלנו גם לאחר שבריטניה תפסיק להיות חברה באיחוד האירופי. עלינו להבטיח שהקהילות העסקיות בשתי הארצות יוכלו להמשיך לסחור זו עם זו, ע"י כך שניתן להן את פלטפורמות הסחר הנדרשות. אנו מברכים את הלורד פרייס על שהחליט לקדם זאת בביקורו בישראל, לצד ביקורים של בכירים בריטים אחרים בארץ".