יו״ר סיעת מרצ, חה״כ אילן גילאון, על שביתות הרעב של פעילי מאבק הנכים: ״אף אדם לא צריך לשלם בנפשו, גופו או בשלומו על ערלות לבם של ראש הממשלה, שר האוצר ושאר ראשי הקואליציה, שלא מתביישים לעשות סיבוב על גבו של ציבור עצום של מקבלי קצבאות הרעב העלובות האלה.

יו״ר סיעת מרצ, חה״כ אילן גילאון
יו״ר סיעת מרצ, חה״כ אילן גילאון

 ״התסיסה בשטח צריכה לתרגם את עצמה ולהיות קריאת השקמה מהדהדת לכל רבבות מקבלי הקצבה, שנידונים על-ידי המדינה עצמה לחיים בעוני, לקום ולעשות מעשה, להתנגד ולצאת לרחובות״, אמר גילאון. באירוע השתתף גם דוד מזרחי, שובת הרעב המוחה על גובה הקצבה ממנה חיים שני הוריו הנכים, שאמר: ״חמש עשרה שנים לא עודכנה קצבת הנכות. מחירי הדיור, המים, החשמל, הארנונה - הכל עלה, ורק הקצבאות לא.

אנחנו נאבקים על המינימום.״ גילאון: ״מאז עברה הצעת החוק שלי להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום בדצמבר האחרון, עברו כמה וכמה חודשים מבלי שאיש בקואליציה, מראש הממשלה ועד אחרון חברי הכנסת, ייתן תשובה ברורה איך הם מתכוונים להתמודד עם המצב החדש שנוצר בו ציבור הנכים בישראל מסרב להמשיך ולשתוק, ועם הצבעת המחאה של הכנסת נגד הקואליציה ובעד ציבור האנשים עם מוגבלויות. אני תובע מראש הממשלה, משר האוצר וכל חברי הכנסת תשובות ברורות - האם הם מתכוונים להציע לציבור האנשים עם המוגבלויות חילוץ מעוני והשפלה, או לדון אותם להמשיך ולחיות בחרפה בלתי נסבלת.״

גילאון אמר את הדברים בכנס תמיכה בהצעת החוק להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום באוניברסיטה העברית בירושלים, ביוזמת תא הסטודנטים של מרצ ותא הנגישות סמ״ן.