נלחמים לא רק בשריפות: לוחמי האש נאמנים לחיים - 34 לוחמי האש של היחידה המרכזית (ימ"ר) של שירותי כבאות והצלה שסיימו הכשרת חובשי רפואת חירום של מגן דוד אדום קיבלו תיקי עזרה ראשונה והצטרפו למערך נאמני החיים של מד"א

כלים
צילום: אורון דמרי כיבוי אש
צילום: אורון דמרי כיבוי אש

 

במסגרת הסמכת הכשרות מיוחדות שעוברים לוחמי האש ביחידה המרכזית (ימ"ר) של שירותי כיבוי והצלה וביניהם קורס גובה, קורס מים וקורס צלילה, עברו לוחמי האש של היחידה גם הכשרת חובשי רפואת חירום במד"א.

ההכשרה התקיימה בבית הספר לכבאות על ידי מדריכי מגן דוד אדום, ובסיומה חולקו ללוחמי האש ערכות עזרה ראשונה עם ציוד רפואי מציל חיים והם צורפו למערך נאמני החיים של מד"א. לוחמי האש צורפו לאפליקציית מד"א, דרכה הם מקבלים קריאות חירום לאירועים הנמצאים בקרבתם ויכולים לסייע בטיפול הרפואי מציל חיים עד הגעת צוות מד"א.

ההכשרה היא רק חלק קטן משיתוף הפעולה הרחב והמקצועי שקיים בין שירותי הכבאות וההצלה לבין מגן דוד אדום, בשגרה ובחירום. לוחמי האש וצוותי מד"א לא נפגשים רק באירועים בשטח אלא גם עוברים הכשרות הדדיות, מעשירים אחד את השני ומעניקים סיוע בעת הצורך. מאז ההכשרה כבר לקחו חלק בטיפול רפואי ראשוני שני לוחמי אש מהימ"ר, כאשר העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים בתאונת דרכים קשה.

מפקד הימ״ר טפסר משנה יוסי דקלו ברך על שיתוף הפעולה: ״הפעילות של הימ״ר מיום הקמתה נעשית בליווי אנשי מד״א בכל מה שקשור לטיפול רפואי בנפגעים ובנפגעי טראומה והיא חלק מהתפיסה המבצעית של היחידה. ההכשרה הזו היא שלב נוסף במימוש תפיסה זו״.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "שיתוף הפעולה הטוב בין מד"א וכב"א מוכיח את עצמו ביעילות ובמתן השירות הקריטי הנדרש לאזרחים במצבים בשטח. מגן דוד אדום ומערך הכבאות וההצלה עובדים כתף אל כתף בשעת חירום ובשגרה. אני מעריך את שיתוף הפעולה בנינו ומאמין כי רק כך נצליח לספק את השירות והטיפול הטוב ביותר לאזרחי ישראל. אנו נמשיך ללמוד אחד מהשני, לבצע תרגולים יחד ולפעול אחד עם השני במקרי חירום על מנת להמשיך במשימה החשובה של הצלת חיים."