המשבר במפעל חיפה כימיקלים: ג'ולס טרמאפ, הבעלים של החברה, קיים פגישה בהולה עם סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז נמשכים המגעים לפיתרון המשבר בחיפה כימיקלים. ח"כ ירון מזוז לבעלים של המפעל: "אני לא רוצה ששום עובד ייפגע"  - ג'ולס טראמפ: "אם לא תהיה אמוניה, לא נוכל להעסיק את העובדים" האם המשבר בחיפה כימיקלים לקראת פיתרון?

כלים
ח"כ ירון מזוז והבעלים של מפעל האמוניה  ג'ולס טראמפ
ח"כ ירון מזוז והבעלים של מפעל האמוניה ג'ולס טראמפ

הבעלים של החברה, איש העסקים היהודי-אמריקאי ג'ולס טראמפ, קיים היום (יום חמישי) מפגע בהול עם סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז (הליכוד), זאת על רקע סגירת המכל במפרץ חיפה והפיטורים הצפויים של אלפי עובדים של המפעל. הפגישה נערכה במשרדי המפעל בחיפה, ובה לקחו חלק גם נציגי הוועדים של עובדי המפעל.

"אני מבקש ממך, אל תזנח את העובדים", פנה סגן השר מזוז לבעלים של חיפה כימיקלים, "אני מחויב לדאוג לעובדים ולתעשייה בצפון כמי שנבחר לייצג את הצפון בכנסת, ואני לא רוצה ששום עובד ייפגע לקראת חג הפסח הקרוב. נבחן את כל האופציות המקצועיות מול הגורמים הרלבנטיים, אבל קודם כל צריך לדאוג לעובדים".

"מה שאנחנו צריכים דחוף זה מענה מצד הממשלה", ביקש טרמאפ מסגן השר, "יש על הפרק ארבע חלופות, ואם לא תהיה אמוניה, לא נוכל להעסיק את העובדים. יש לנו אמוניה לעוד יומיים וכדי להשאיר את המפעל בחיים, אנחנו חייבים תשובה במידית.

יש לנו את הרצון להעביר את המכל לדרום, אבל זה פיתרון לטווח הארוך וכרגע אנחנו חייבים פיתרון לטווח המידי. להשאיר את המפעל עובד יהיה טוב לעובדים, לאזרחי ישראל ולכלכלת המדינה".

אלי אלבז, יו"ר ועד העובדים צפון של חיפה כימיקלים, אמר במהלך הפגישה: "יש לנו אמוניה ל-24 שעות. מה אנחנו עושים בעוד יומיים? אני עוד רגע הולך לארון שלי, לוקח את הבגדים והולך הביתה לחתום אבטלה. בכסף שישלמו לעובדים על פיצויים ודמי אבטלה אפשר לבנות 20 מפעלי אמוניה".

במהלך הפגישה הבהיר טראמפ לסגן השר מזוז כי הוא מצפה לחלופה מהירה באמצעות הבאת כמויות קטנות של אמוניה על ידי אוניות. בטווח הרחוק, כפיתרון קבע, מצפה הבעלים של המפעל לשיתוף פעולה עם הממשלה בהקמת מפעל בדרום, כשלדבריו, הוא אף מוכן להשקיע בבנייתו 175 מיליון דולר, כשהממשלה תשקיע את חמישים האחוז הנוספים. שני הצדדים סיכמו כי סגן השר יפעל להבאת פיתרון מיידי שיאפשר לעובדים את המשך העסקתם ובמקביל, מפעל חיפה כימיקלים יתחייב למציאת פיתרון של קבע בהתאם לחלופות שיאושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה.