ביקורו הממלכתי של נשיא המדינה בוייטנאם נשיא המדינה נפגש עם משלחת של ראשי חברות ביטחוניות ישראליות בראשותו של ראש סיב"ט, והתייחס לסוגיית השידור הציבורי: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום שני, כ"ב באדר, 20 במרץ, עם משלחת של ראשי חברות ביטחוניות ישראליות בראשותו של ראש סיב"ט, תת אלוף במיל׳ מישל בן ברוך המלווה אותו בביקורו הממלכתי בוייטנאם.

צילום: עומר מירון
צילום: עומר מירון

בין החברות הישראליות במשלחת ראשי התעשייה הצבאית (תע״ש), אלביט, רפאל, Vermont, TSG, נטליין, SK, התעשייה האוירית, ואירונאוטיקס.

בשיחה עם כתבים המלווים את הנשיא בביקורו נשאל הנשיא על האיום בהקדמת הבחירות לאור הדרישה לסגירת התאגיד, הנשיא השיב כי: "נדמה לי שנושאים את שם התקשורת לשווא כאשר מבקשים לבוא ולערב את נושא התאגיד בנושא של הקדמת בחירות. יש למדינת ישראל כל כך הרבה בעיות שהקדמת בחירות בגלל נושא זה הוא דבר מיותר לחלוטין. נדמה לי שהאנשים אשר מאיימים בפירוק הממשלה שולחים איתותים באוויר מבלי שיש כוונה רצינית לכך. נושא השידור הציבורי הוא נושא בעל חשיבות עצומה במדינה דמוקרטית כמו מדינת ישראל. התאגיד הציבורי ורשות השידור שניהם מחויבים כלפי השידור הציבורי. שאלת אופיו של השידור הציבורי אינה תלויה בהקמת התאגיד או בפירוק רשות השידור. פירוק רשות השידור הוא כבר עובדה ברורה.

כיושב ראש הכנסת, דרשתי בזמנו, כפי שאומרים בחוכמה היהודית: ׳ישן מפני חדש תוציאו׳ ואתם מבקשים להוציא את הישן מבלי שבניתם את החדש אבל נדמה לי שהיום לבוא ולהחזיר את הדברים למקומם הוא כאילו אתה רוצה להחזיר את החביתה לתוך קליפת הביצה. ניתן לפתור את הבעיה של אותם אנשים שצריך לעזור להם והם יכולים להועיל לשידור הציבורי וצריך לבוא ולבחון מהו אופיו של השידור הציבורי ולא לעסוק בזוטות של מה יהיה במקום מי. השידור הציבורי חשוב. צריך לבוא, למסד אותו, לשקם אותו, לדאוג שהשידור הציבורי יהיה שידור של הציבור למען הציבור.

הדרך שבה יש קומיסרים לא טובה, אבל אלה הם דברים שאנו דנים עליהם כבר 10 שנים ונדמה לי שהיום לבוא ולהפוך את כל הנושא לנושא פוליטי שבלעדיו אין - הוא נשיאת שם השידור השידורי לשווא".

מאוחר יותר היום יקיים הנשיא פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת וייטנאם Nguyễn Xuân Phúc, וכן עם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית Nguyễn Phú Trọng. בשעות הערב נשיא וייטנאם ורעייתו יערכו ארוחת ערב ממלכתית לכבוד נשיא המדינה ורעייתו.