כ-200 עובדי חברת חיפה כימיקליים הפגינו מחוץ לביתו של ירון מזוז, סגן השר להגנת הסביבה ההפגנה היא בעקבות פיטורם הצפוי עקב ריקון מיכל האמוניה - ח"כ מזוז: "סוגרים את המיכל, לא את המפעל.

כלים
עובדי חיפה כימיקליים מפגינים מחוץ לביתו של סגן השר להגנת הסביבה
עובדי חיפה כימיקליים מפגינים מחוץ לביתו של סגן השר להגנת הסביבה

אני עומד לרשותכם, אבל באיומים לא משיגים כלום. אף אחד לא יפגע בכם, כולנו משפחה אחת" - עובדי המפעל: " אנחנו גם לא רוצים את המיכל הזה, אבל צריכים לדאוג לעצמנו" כ-200 עובדי חיפה כימיקליים הגיעו אמש להפגין אתמול (מוצ"ש) מחוץ לביתו של ירון מזוז, סגן השר להגנת הסביבה, זאת בעקבות פיטורם הצפוי עקב ריקון מיכל האמוניה במפרץ חיפה, שאמור להסתיים עד ה-1.4. סגן השר מזוז מזוז הוא הממונה מטעם המשרד להגנת הסביבה לטפל בנושא ריקון מיכל האמוניה והטיפול בזיהום מפרץ חיפה. העובדים, שחסמו בשבוע שעבר גם את כביש מספר 1 כאות מחאה, הלינו בפני סגן השר על פיטורם הצפוי וההתנהלות בעניינם.

"כולנו אותה משפחה, כולנו מדינת ישראל", אמר להם ח"כ מזוז, "לא משנה צפון או דרום. אנחנו ערב חג הפסח ואנחנו מחויבים למצוא פיתרון. אתם צריכים לשבת עם המנכ"ל, באיומים לא משיגים כלום. חובה עליכם להיות מאוחדים, אף אחד לא יכול לפגוע בכם. אתם נלחמים על הלחם והפרנסה שלכם. אני אתכם, תהיו עם הצדק שלכם.

באתי לכנסת עם אג'נדה חברתית ואני רוצה לעזור לאנשים. אני עומד לרשותכם והולך לדבר אישית עם השר זאב אלקין. נגיע לאן שצריך, ואתם צריכים לדעת איך לנהל את המלחמה שלכם – מבחינתכם זה להיות או לחדול. אתם צריכים לגרום לבעלים של המפעל להבין שבזמן הזה, הוא ירוויח פחות כסף. אבל, כמו שהלחם חשוב, החיים חשובים.

אני לא יכול להעמיד אלפי אנשים בחיפה בסכנה מידית".

עובדי המפעל טענו בפני סגן השר כי "יש נתק בין המנכ"ל לוועד העובדים בצפון, אבל אנחנו מאוחדים. אנחנו גם לא רוצים את המיכל הזה, אבל צריכים לדאוג לעצמנו.

המנכ"ל שלנו מטייל עכשיו בחו"ל. רוצים לפטר את כל העובדים וזה תרגיל שהוא כבר עשה עלינו בעבר. אם הוא מקבל כסף שאנחנו משלמים עליו מיסים, שאנחנו נקבל את הכסף הזה".