חברת הפינטק קרדיטפלייס רכשה חשבוניות מעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של מעל 100 מיליון שקלים עד כה בוצעו בזירת קרדיטפלייס כ-1,600 עסקאות ונחסכו מעל 118 אלף ימי אשראי במשק עבור בתי עסק שהפיקו חשבוניות לתאגידים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים גדולים.

ירון סבאן, מנכ"ל קרדיטפלייס
ירון סבאן, מנכ"ל קרדיטפלייס

מנכ"ל קרדיטפלייס, ירון סבאן: "מצוקת האשראי של העסקים הקטנים והבינוניים מביאה לגידול בהיקף פעילות הפקטורינג של קרדיטפלייס שמהווה עבור עסקים בישראל חלופת מימון חוץ בנקאית, גמישה, יעילה ואטרקטיבית; המדינה מקדמת את חוק מוסר התשלומים במגזר הציבורי אך לא מטפלת בבעיות בחוק המחאות חיובים שיכול לספק פתרון מצוין לבעיית מוסר התשלומים במגזר העסקי"

חברת הפינטק קרדיטפלייס (CreditPlace), המפעילה את זירת הפקטורינג הדיגיטלית הראשונה בישראל, מדווחת על רכישת חשבוניות מעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של מעל 100 מיליון שקלים. עבור קרדיטפלייס מדובר בזינוק בתוך חצי שנה של מעל מ-50% בהיקף פעילות החברה. עד כה בוצעו בזירת קרדיטפלייס כ-1,600 עסקאות  ונחסכו מעל 118 אלף ימי אשראי במשק עבור בתי עסק שהפיקו חשבוניות לתאגידים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים גדולים.

חברת קרדיטפלייס פיתחה פלטפורמת השקעות מסוג "עמית לעמית" (Peer-to-Peer) המאפשרת למשקיעים לרכוש חשבוניות הממתינות לתשלום (שוטף פלוס) שהופקו לספקים יציבים, הקיימים לפחות שלוש שנים, מפיקים הכנסות של למעלה מ-3 מיליון שקלים ועובדים עם חברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה דוגמת קרן קיימת לישראל, סנו, שירותי בריאות כללית, פלאפון, פרטנר, סופר פארם, אקרשטיין.

על פי המודל של קרדיטפלייס, בית העסק המוכר את החשבונית מקבל תשלום במועד של "שוטף 0" ואילו המשקיעים מקבלים בתוך עד ארבעה חודשים את החזר השקעה והרווח.

ההשקעה בקרדיטפלייס נעשית באמצעות זירת מסחר מתקדמת בכתובת , בה מוצגות החשבוניות שבית העסק מעוניין למכור באופן המאפשר למשקיעים לבחור את תיק

העסקאות המתאים להם ומאפשרת להם לקבל תשואה שנתית בשיעור של 4.5% - 7.5% בהשקעה בטווח קצר, לרוב בין 30 ל-90 יום.

כל כספי המשקיעים של קרדיטפלייס מוגנים ונמצאים בנאמנות על ידי זיו האפט נאמנויות מקבוצת פירמת רואי החשבון BDO זיו האפט.

ירון סבאן, מנכ"ל קרדיטפלייס, התייחס לזינוק בהיקפי העסקאות: "מצוקת האשראי של העסקים הקטנים והבינוניים מביאה לגידול בהיקף פעילות הפקטורינג של קרדיטפלייס. מדובר בעסקים טובים המקבלים מלקוחותיהם תשלומים בטווחים של בין שוטף פלוס 60 לשוטף פלוס 120, תנאי תשלום שפוגעים בתזרים המזומנים של בעל העסק ומקשים על צמיחתו. זירת הפקטורינג של קרדיטפלייס מהווה עבור עסקים בישראל חלופת מימון חוץ בנקאית, גמישה, יעילה ואטרקטיבית".

סבאן הוסיף: "המדינה מקדמת את חוק מוסר התשלומים במגזר הציבורי אך לא מטפלת בבעיות בחוק המחאות חיובים שיכול לספק פתרון מצוין לבעיית מוסר התשלומים במגזר העסקי. פקטורינג הוא שוק מפותח ומקיף ביותר בעולם, המסתכם בטריליוני דולרים בשנה, ובעל פוטנציאל לצמיחה גם בישראל. על מנת לממש את פוטנציאל הצמיחה של הפקטורינג גם בישראל המחוקק חייב לעדכן את חוק המחאות חיובים שנכתב ב- 1969 כך שכל עסק קטן ובינוני יזכה בגישה לערוץ מימון זה, ישנן חברות גדולות שלא רק משלמות בתנאי שוטף פלוס דרקוניים אלא גם מסרבות לפעול על פי המחאת הזכות ומונעות מספקיהם גישה לערוץ זה".