חברה משפחתית מרמת גן שעסקה בשיווק קופונים בעיקר למוצרי קוסמטיקה וטיפולים – הסתבכה עם השוק האפור – לאחר שמסרה לספקיה צ'קים ללא כיסוי. בעלי החברה מסרו לאחד מהספקים שלהם צ'קים על סך 240 אלף שקלים – אשר נמסרו לניכיון בחברה לשירותי מטבע. אך אז התברר כי לצ'קים הללו אין כל כיסוי – והמשפחה זומנה לפגישה משותפת עם הספק וחברת ניכיון הצ'קים.

עוה"ד מיכל נבון
עוה"ד מיכל נבון

בפגישה לא התכחשו בני המשפחה לחובם, אך ביקשו לפרוס אותו על פני חודשים רבים. במסגרת ההסדר עליו חתמו כל בני המשפחה  - הם מסרו לחברת הניכיון המחאות על סך 280 אלף שקלים, שניתנו ברובן מחשבונה של אחת מבנות המשפחה. אך כעבור מספר שבועות נכנסה בת משפחה זו לחדלות פירעון, וחשבונה הפך למוגבל.  בעל חברת הניכיון פנה לבני המשפחה החייבים - על מנת לקבל המחאות חדשות תחת אלו שנמצאו ברשותו.

במקביל, נודע לחברת ניכיון הצ'קים כי המשפחה הסתבכה בהלוואות נשך מול השוק האפור בריבית של כ-10% בחודש. עוה"ד מיכל נבון, המייצגת את חברת ניכיון הצ'קים מיהרה להגיש תביעה בסדר דין מקוצר, לביהמ"ש השלום בראשון לציון - נגד בני המשפחה  - למימוש הסכם החוב שנחתם עימם, ובמקביל הגישה בקשה ללשכת ההוצאה לפועל בראשון לציון - להטיל עיקולים זמניים על בית המשפחה החדש ורחב הידיים ברמת גן. בהוצאה לפועל נעתרו לבקשת עוה"ד נבון והטילה עיקול על הבית, שערכו נאמד בכ-2 מיליון שקלים.

הדיון המקדמי בתביעה ייערך בעוד כחודשיים ביהמ"ש השלום בראשון לציון. לדברי עוה"ד נבון – אם יקבל בית המשפט את תקפות ההסכם שנחתם בין הצדדים – לא תיוותר ברירה בידי המשפחה אלא למכור את ביתם על מנת לשלם את החוב.