ב-1994 כשהאינטרנט נפתח לכלל הציבור, עמדו שתי קבוצות זו מול זו. הראשונה, שמרנית, אשר טענה שזה לא יצליח, אנשים לא מאמינים למחשבים, אנשים אוהבים לדבר אחד עם השני פנים מול פנים, הם בטח לא ירצו לעשות קניות דרך המחשב. גישה זו מוכרת לנו, מאחר ובכל פעם שמופיע כלי טכנולוגי חדש, תמיד יש את מי שמסרב לקבל את הקידמה וטוען שהיא לא תצליח.

כלים

הקבוצה השנייה היתה של אלו, שטענו זה העתיד, אנשים יעשו שימוש עצום באינטרנט, הוא יגיע לכל מקום, העולם לא יוכל להסתדר בלעדיו, ובקרוב כל החיים שלנו יתקיימו דרך האינטרנט. מיותר לציין שהקבוצה הזאת ניצחה בסופו של דבר.

כיום בשנת 2017, קיים ויכוח מעט שונה ושוב עומדות בו שתי קבוצות. קבוצה אחת טוענת שהתחום של בניית אתרים לא הולך להיעלם מהעולם, עסקים זקוקים לאתרי אינטרנט והם לא יכולים להסתדר בלעדיהם, מדובר על גורם עם משקל כבד מדי בשביל שהוא ייעלם. קבוצה שנייה טוענת, שאין טעם עוד להשקיע בתחום של בניית אתרים, שכן יש לנו עמודים עסקיים בפייסבוק, יש לנו אפליקציות, בסופו של דבר אתרי אינטרנט ישמשו רק לצורך צריכת חדשות ומידע, וגם זה לא בטוח.

הוויכוח בין בניית אתרים, כן או לא, עדיין לא תם אך צריך לומר, שאם אנחנו מסתכלים על האתרים כפי שהם בנויים היום, סביר להניח שהם לא ייעלמו כל כך מהר, אף על פי השינויים הרבים שמתרחש באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט.

לפני שנסביר מדוע בניית אתרים עדיין חשובה לנו, הן כשמדובר על אתרים עסקיים, חדשותיים, חינוכיים ועוד, צריך לציין, שבאמת מתקיים שינוי עצום בכל הגישה של האופן בו אתרים נבנים כיום. הם הרבה יותר דינמיים, יותר חברותיים, הגולש הוא כבר חלק בלתי נפרד מהעשייה של האתר, אך עדיין אתרי אינטרנט עומדים על ליבה מסוימת, וקשה לראות כיצד היא תיעלם מחיינו.

מדוע אנחנו צריכים אתרי אינטרנט ב-2017

ניקח שתי דוגמאות בשביל להסביר את הנושא. דוגמא ראשונה היא של אתר אינטרנט, של רשת שמבקשת למכור מוצרים מסוימים. היא יכולה לעשות את זה דרך פייסבוק או דרך האפליקציה. אך היכולת שלה להציג את כל המידע אודות החברה ואודות המוצרים, היא פחותה באופן יחסי, כשהיא עושה את זה בעמוד עסקי בפייסבוק ולא באתר אינטרנט משלה. היכולת שלה לשלוט במידע הוא הרבה יותר גבוהה כשהוא נמצא באתר ולא בעמוד פתוח לכולם.

דוגמא שנייה הוא של אתר חדשות. בשביל שאנשים יקראו ידיעה מסוימת ברשת חברתית, הם צריכים לדאוג שמישהו ישלב את הידיעה בוואל שלהם ואם זה באפליקציה אז הם צריכים להיות מחוברים אליה. זאת בזמן, שאם הם רוצים לקרוא את הידיעה באתר, כל מה שעליהם לעשות זה להיכנס אליו, לכן מרבית הסיכויים שחברות חדשות לא יוותרו כל כך מהר על האופציה של בניית אתרים משלהן.