בעת הקמת בית עסק חדש אשר מארח בשטחו לקוחות וגורמים נוספים (בין אם מדובר בעסק המעניק שירות דוגמת מסעדה וכו', או בחנות המוכרת מוצרים מסוימים), חשוב מאוד לשים דגש על היבטים שונים בנראות המקום – חשוב שיהיה מסודר ונקי, שהאווירה השוררת בשטח העסק תהיה נעימה ומזמינה, במקרים של בתי עסק המגישים מזון הדרישות לניקיון והיגיינה מחמירות אף יותר וכו'.

כלים
מפיץ ריח לעסק
מפיץ ריח לעסק

בנוסף לכל אלו, קיים גורם משמעותי נוסף אשר מרבית בעלי העסקים אינם מודעים לו כלל, למרות שמדובר בגורם בעל השפעה ממשית וחזקה על הרושם המתקבל בקרב המבקרים בבית העסק – אלו הם כמובן הריחות השוררים בשטח בית העסק. כיצד מומלץ להתייחס לסוגיה זו בזמן הקמת עסק חדש?

נטרול ריחות רעים ויצירת ניחוחות נעימים - הפצת ריחות לעסקים

כאשר מעלים את הנושא הזה, ברור לכולנו כי היינו מעדיפים להות במקומות בהם הריח השורר באוויר נעים ומזמין, במקום במקומות עם ריחות לא נעימים או טחובים. עם זאת, מרבית היזמים ומקימים העסקים החדשים אינם מודעים לסוגיה זו, בעיקר מפני שישנן כל כך הרבה סוגיות אחרות להתעסק בהן בעת הקמת בית עסק חדש.

מה שחשוב להבין הוא כי לריח השורר במקום העסק ישנה השפעה לא קטנה כלל על לקוחות, והדבר נכון במיוחד בעסקים בהם עוברים אנשים ולקוחות פוטנציאליים לאורך היום, ומחליטים הם להישאר ולקנות מאותו עסק או להמשיך הלאה (דוגמת חנויות, מסעדות, מקומות של אוכל מהיר וכו'). אינספור מחקרים הצביעו על ההשפעה של ריחות על הרושם המתקבל אצלנו כאשר אנו מגיעים למקום חדש, כך שלגורם זה השפעה מכרעת בבתי עסק המעוניינים למשוך אליהם לקוחות ולגרום להם להישאר.

מה ניתן לעשות בהקשר זה? מסתבר שהרבה מאוד. מפיצי ריח חשמליים הוא כיום תחום דינמי וצומח, וחברות מקצועיות הפועלות בתחום מאפשרות מצד אחד לנטרל ריחות בלתי נעימים השוררים בשטח העסק, ומצד שני להפיץ ריחות נעימים מסוגים שונים.

פגישת היכרות וייעוץ לאבחון מצב הריח והפתרון הרצוי

על מנת להחליט כיצד בדיוק כדאי להתייחס לעניין הריח בבית עסק זה או אחר, מומלץ להזמין את אנשי המקצוע המתמחים בתחום זה, לפגישה של היכרות וייעוץ. אנשי מקצוע מתחום זה יודעים כיצד לאבחן בדיוק מהם מקורותיהם של ריחות רעים השוררים בשטח העסק, להציע פתרונות יעילים ופרקטיים לטיפול בריחות אלו, ולהציע מגוון פתרונות להפצת ריחות נעימים, החל ממפיצי ריח אוטומטיים ועד מערכות ריח חכמות המנטרות באופן שוטף את האוויר ומצב הריח בעסק, ומגיבות בהתאם.

גם בחירת הניחוחות הרצויים המסוימים עבור כל בית עסק אינה טריוויאלית – קיימים אינספור ניחוחות שונים, ולכל בית עסק עשוי להתאים ניחוח מעט שונה (בהתאם, למשל, לסוג השירות או המוצר שמציע אותו עסק וכו'...).

לסיכום, מומלץ ביותר להתייחס לסוגיית הריחות בעת הקמת בית עסק חדש. זה יכול בקלות לעשות את ההבדל בין בית עסק אטרקטיבי שמושך לקוחות רבים לאורך היום, לבין מקום מדשדש שהלקוחות אינם נשארים בו יותר מדי זמן...