ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום, ה' 16 במרץ 2017: "אחר הצהריים היום אני אפגש שוב עם שליחו של הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט. אנחנו בתוך תהליך של הידברות עם הבית הלבן והכוונה שלנו להגיע למדיניות מוסכמת של בנייה בהתיישבות. מוסכמת עלינו כמובן, לא רק על הצד האמריקאי. כמובן שהדבר הזה ייטיב עם מדינת ישראל לאחר שלא היינו בתהליכים האלה שנים ארוכות. לתושבי עמונה אני חוזר ואומר: נתתי לכם התחייבות להקים יישוב חדש ואני אעמוד בהתחייבות הזאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

 ביום ראשון אני אצא לסין ביחד עם חמישה משרי הממשלה. הביקור הוא בהזמנת נשיא סין, והוא בא לציין 25 שנים ליחסים הדיפלומטיים בין סין לישראל. אני אפגש עם נשיא סין, עם ראש ממשלת סין וכמובן שהשרים ייפגשו גם עם מקביליהם. אני אפגש גם עם ראשי התאגידים הגדולים ביותר בסין והיום, כשאנחנו אומרים התאגידים הגדולים ביותר בסין, אנחנו לפעמים אומרים התאגידים הגדולים ביותר בעולם, או שנעשים במהירות לגדולים ביותר בעולם. אנחנו נמשיך בשיחות להקמת הסכם אזור סחר חופשי בין סין לישראל ונקיים את ועדת החדשנות השלישית המשותפת לישראל ולסין. אנחנו כמובן ממשיכים לפתח שווקים חדשים, לפתוח שווקים חדשים לכלכלת ישראל וזה דבר שאני מצפה גם לשיתוף הפעולה של כל השרים והם עושים זאת.

בשבוע שעבר קיימתי פגישת המשך עם נשיא רוסיה פוטין ושם דנו בעיקר בנושאים שקשורים בניסיון של איראן להתבסס בסוריה מבחינה צבאית, לרבות הקמת נמל ימי איראני בסוריה. אנחנו גם הצגנו את המשך הניסיון של איראן להעביר אמל"ח, אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה, דרך סוריה. אנחנו גם דנו בנושאים כלכליים. הייתה שם התפתחות חשובה בכך שנשיא רוסיה פוטין הודיע שסוף סוף בעיית הווטרנים תיפתר, דבר שבא בעקבות הפתרון של בעיית הפנסיות. אני חושב שזו בשורה חשובה. היו גם הסכמים נוספים בתחומים של חקלאות, אימוץ ילדים, אזור סחר חופשי, השר אלקין ימסור דיווח על כך בישיבת הממשלה.

ישראל נמצאת בתקופה של פריחה מדינית. לא כל הבעיות נפתרו, אין זה אומר שהמדינות מסכימות איתנו בכל דבר ודבר, זה לא כך. אבל הרצף הגדול של הפגישות, גם עם מנהיגי המעצמות בעולם והפגישות של מנהיגים שמגיעים הנה מדי יום – אתמול נפגשתי עם נשיא בוסניה ועם שר החוץ של איטליה ביום אחד, זה יום טיפוסי, והשרים שנפגשים, גם כאן וגם בחוץ לארץ – מראה שישראל הופכת גם למעצמת ידע עולמית, מעצמה טכנולוגית עולמית וגם לגורם חשוב בזירה הבין לאומית".