הר אדר: מפעיל טרקטורונים שהסיג גבול על אדמות המדינה נאלץ לפנות את הקרקע בעקבות פעולות האכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל פונה מסיג גבול אשר החנה טרקטורונים על שטח בבעלות המדינה בכניסה להר אדר.

כלים
צילום: רשות מקרקעי ישראל
צילום: רשות מקרקעי ישראל

השטח מהווה שטח פתוח וחורשה ציבורית. מסיג הגבול פינה את הקרקע בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל ומפקחי קק"ל. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל מסיג גבול, שאותר לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל וקק"ל, כאשר הוא פולש לאדמות המדינה, נאלץ לפנות את השטח בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל.

הפלישה לאדמות המדינה באזור הר אדר, אותרה במסגרת הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע מפקחי קק"ל, לניטור עברות מקרקעין. המפקחים גילו כי הפולש, בעל עסק המפעיל טיולי טרקטורונים באזור, פלש לקרקע בבעלות המדינה בכניסה להר אדר, אחסן במקום 5 טרקטורונים, והקים במקום בסיס יציאה לטיולים לשימושו העסקי על חשבון הקרקע הציבורית המיועדת לשמש את כלל הציבור כריאה ירוקה, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי הרשות הודיעו לפולש כי הוא עובר על החוק וכי עליו לפנות את הקרקע ומסרו לו התראה המודיעה לו כי עליו לפנות את הקרקע ולא, יפונה לפי החוק בליווי המשטרה ואף תוגש נגדו תלונה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

בעקבות ההתראה ולאחר שהבין את נחישותם של המפקחים לפנותו, העדיף הפולש לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות נוספות. הפולש פינה את הטרקטורונים מהקרקע, ניקה אותה והחזיר את הקרקע לידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר במקרה נוסף שמצטרף לשורה ארוכה של פינויים עצמיים שבוצעו ע"י מסיגי גבול בעת האחרונה בעקבות האכיפה הנחושה של מפקחי הרשות. מדיניות האכיפה המחמירה מוכיחה עצמה שוב ושוב כאשר פולשים רבים מעדיפים לבצע פינוי עצמי על מנת שלא להסתבך בתביעות וחוסכים בכך בזבוז משאבים מיותרים מכספי הציבור. מפקחי רמ"י ימשיכו לפעול לשמירה על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו ולא יאפשרו למסיגי גבול ועברייני קרקעות לגזול את אדמות המדינה על חשבון הציבור".