איפה אתם הייתם כששחררו את הכותל? החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים חוגגת 50 שנה לאיחוד העיר עם תערוכה ייחודית ומרגשת ומזמינה את הקהל לקחת חלק ולהעביר חפצים, פריטים, מסמכים, הקלטות, תמונות וכל דבר שקשור לרגע השחרור. 

כלים
צילום: דוד רובינגר, לע"מ
צילום: דוד רובינגר, לע"מ

 

לרגל 50 שנים לשחרור העיר העתיקה, מזמינה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים את הציבור הרחב לקחת חלק בתערוכה חדשה, "לגעת ברגע" המתמקדת במלחמת ששת הימים ובמיוחד ברגע המרגש של שחרור העיר העתיקה והכותל המערבי.

התערוכה תציג חפצים, פריטים, מסמכים, ותיעוד אודיו- ויזואלי ולצידם- תספר את סיפורם של האוספים, המשמרים והמתעדים זיכרון ותנהל דיאלוג עם באי התערוכה איפה הם היו כששחררו את העיר העתיקה.

התערוכה, שתפתח לקראת יום העצמאות, תספר ותנגיש את הרגע המיוחד של שחרור הכותל למנעד רחב של קהלים, מבני דור שחרור ירושלים שראו וחוו את הרגע, לאלה שגדלו על הסיפור ההירואי ולדור הצעיר ממש. היא תציג את אותם אייקונים תרבותיים, לאומיים ודתיים שהפכו את המעמד לעצום ומשמעותי, ותזמין את כלל עם ישראל והאורחים מחו"ל להביט בסיפור שמאחוריהם, דרך מבטם של האישים הנוגעים בהם שעיצבו את הזיכרון של כולנו. בין החפצים שיוצגו בתערוכה: השופר של הרב גורן, פסקול של שדורי קול ישראל מרגע הפריצה, תמונת הצנחנים בכותל, כתב היד המקורי של נעמי שמר של השיר "ירושלים של זהב" ועוד.

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, אשר מארחת את התערוכה במרכז המבקרים שבגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, מזמינה את הקהל הרחב לשתף ולחלוק את הזיכרונות האישיים והמשפחתיים בשחרור הכותל, וביחד ליצור פסיפס זיכרון המאגד את הזיכרונות מייחוד ירושלים והעיר העתיקה.

מי שהיה עד, לקח חלק, לחם והשתתף, או שבני משפחתו ומכריו לקחו חלק במאורע ההיסטורי - מוזמן להעביר בהקדם לחברה לשיקום ופיתוח הרובע, את פרטי העדות והחפצים שבידו לצורך הצגה בתערוכה. אוצרי התערוכה ייבחנו את כלל הפריטים שיגיעו, ויפרסמו בתערוכה את הפריטים הנבחרים על פי שיקול דעתם. הצעות לפריטים והסיפורים העומדים מאחוריהם, ניתן לשלוח עד סוף חודש מרץ 2017 באמצעות פניה בטופס מקוון באתר : בשילוב פרטי קשר. http://www.1967.co.il/