"היום אומרים לא לאלימות!" בבתי החולים של הדסה, בהר הצופים ובעין כרם נערכו הבוקר עצרות הזדהות בעקבות הרצח שארע אמש, בו קיפחה חייה האחות טובה קררו ז״ל. ״אנו מזועזעים מן הארוע שקרה אתמול״, אמר האח אכרם סייד אחמד. בשם כל האחים יהאחיות כאן אני מביע את ההלם והשבר הגדול״.

כלים
 צילום: דוברות הדסה
צילום: דוברות הדסה

 

״טובה קררו נרצחה בעת מילוי תפקידה״, אמר מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ׳ יורם וייס, לאחר הקראת פרק תהילים לעילוי נשמתה של טובה. ״על כולנו לזכור וללמוד כי אנו מגלים אפס סובלנות לאלימות מילולית ובוודאי שלזו הפיזית״.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין אמר כי הדעת אינה נותנת שיקרו מעשים כגון זה אתמול, וסיפר כי איבד שני חברים רופאים במהלך חייו כתוצאה מאלימות.

״אנו שולחים מכאן תנחומים למשפחתה של טובה האחות הגיבורה שנפלה בזמן מילוי תפקידה. חשוב שנלמד מגיל צעיר את כולם להעריך ולכבד, לגלות הרבה סובלנות כלפי מערכת שאכן נמצאת בקשיים, ואנשיה- הצוותים המטפלים, הם לא האשמים בעומסים ובתורים ואין להפנות כלפיהם כעס! עמליה שניידר, מנהלת הסיעוד בהדסה עין כרם, מכירה היטב ומקרוב את התלונות על אלימות עליה מדווחים אחים ואחיות. ״היום אומרים לא לאלימות. היום מבטיחים לא לקבל אפילו רגע קטן של אלימות על כל סוגיה״, אמרה בנחרצות. ״היום מדגישים כי לא נוכל להפגין חמלה במקום שבו תהיה אלימות ונזכור כולנו בלבנו את שמה של טובה בכל אשר נפעל״.

לאחר דקת דומיה בהתכנסות בהדסה הר הצופים, באולם גדוש בצוותי בית החולים, אמרה ד״ר אסנת לבציון קורח, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים כי כולם מזועזעים מן הרצח הקשה. ״התקשרתי אל חברה שהייתה מנהלת של טובה ז״ל. הדברים שנאמרו עליה היו מרגשים. טובה, כשמהכן היא, הייתה טובתלב, אם וסהתא מסורה, עובדת נפלאה.

הקלות שבה אלימות מילולית שאנו שוללים מיסודה, מתגלגלת לאלימות פיזית היא בלתי נסבלת.

לצערי גם אנחנו חלק מן הסטטיסטיקה המוכיחה כי מרבית המקרים קורים בחדר המיון ובלילות, ובגישה של אפס סובלנות לאלימות המשלבת חמלה ויחס הוגן ורחום כלפי מטופלים, אנו מנחים ועומדים על כך שיש לקרוא לעזרה בכל מקרה שכזה ולפעול בנחישות.

יהי זכרה של טובה ברוך, ואתם, שמרו על עצמיכם בשביל כולנו״.

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני אשר הגיעהלאות הזדהות עם צוותי האחים והאחיות ביומם הקשה, חיבקהאת הנוכחים והבטיחה כי מתוקף תפקידהבכנסת תפעל להגנה על הצוותים הרפואיים. ״ אין ירושלים בלי הדסה ולכן על כולנו לפעול למען שלומכם. כדי שלא יהיו עוד מקרי טובה קררו על כולנו להגן ולדאוג כי אחות שיצאה למשמרת תשוב אל ביתה בסופה״.