סיורים מרתקים במסלולים מלאי אור וצבע - תצפיות כוכבים ושמיים בחושך מוחלט. טיולים מודרכים לכל המשפחה בסוף שבוע מלא פעילויות במצפה רמון - שישבת, 24-25 במרץ 2017. המדבר קורא לכם: גיאולוגים וחוקרי אדמה יוצאים לטייל עם כל עם ישראל במסלולים מרתקים: מציר צבעי הרמון אל גבעת געש, מנחל ארדון אל העמק האדום, ובקטע חדש בשביל סובב הרמון. טיול מיוחד למשפחות ייצא אל לב מכתש רמון שם יסבירו איך הפכו מחצבות העבר לפלא טבע צבעוני. הטיולים מתקיימים כחלק מכנס 'ארץ המכתשים' שמתקיים בימים חמישי ושישי, 23-24 במרץ.

כלים
צילומים: שיר פרסר ואיריס חיון
צילומים: שיר פרסר ואיריס חיון

עם רדת החשכה והופעת הכוכבים, יישלפו הטלסקופים של חובבי האסטרונומיה וחגיגת גרמי שמיים תחל: זוגות, יחידים ומשפחות עם ילדים יוכלו להגיע אל אזור ייעודי ברובע דרכי הבשמים שבמצפה רמון, לצפות בכוכבים ולקבל הסברים מאסטרונומים חובבים, להתעמק בהרצאה מיוחדת לילדים על גרמי השמיים ושביל החלב, ולהנות מכל מה שמנצנץ למעלה – ללא תשלום!

אנשי התיירות והעסקים במצפה רמון הסכימו להחשיך את כל האורות כדי לאפשר לכל מי שאוהב להביט מעלה ליהנות מהתנאים הטובים ביותר לצפייה בירח ובכוכבים בזמן שכדור הארץ מסתובב לאיטו סביב צירו. מדריכי בית ספר שדה ומתנדבים יסבירו לקהל איך מרכיבים ואיך מכוונים את הטלסקופ הביתי כדי לראות את השמיים בקלות. מסביב יהיה אפשר להנות מהרצאות קצרות ומעשירות בנושא מערכת השמש, המרחקים בחלל, החיים מחוץ לכדור הארץ והרצאה מיוחדת של פילפ בונו, צלם שמיים ידוע. למי שיש, מומלץ להביא את הטלסקופ הביתי!

אחרי שמסיימים, עוברים למועדון הג'אז במצפה רמון להופעה של 'Women Voice&Beat' – צמד מוזיקאיות יוצרות משתי תרבויות שונות שמנגנות על שלל כלי נגינה ומביאות שני קולות המתובלים באמירה אישית ואוניברסלית בו זמנית, דרך היצירות שלהן.

ולמחרת, בשבת בבוקר, מדריכי בית ספר שדה יוציאו טיולים מודרכים לכל המשפחה לסביבה הקרובה.

לפרטים לטיולים עם גיאולוגים וחוקרי אדמה - 'בטבע', https://goo.gl/i9SBzv או בטלפון 050-7498021

לפרטים על פעילות אסטרונומיה וכוכבים במצפה רמון – אדוה, 054-4574593

לפרטים והרשמה לטיולים המודרכים -  בית ספר שדה הר הנגב, 08-6588615

כל הפרטים באתר 'תיירות הר הנגב' – www.negevtour.co.il

הטיולים בתשלום. פעילות אסטרונומיה פתוחה לקהל הרחב, בחינם.