חה״כ עמיר פרץ ואיציק שמולי לצוותי האחיות: ״המלאכיות בלבן הפכו בעל כורחן לחיילות במלחמת יש ברירה!״ ח״כ עמיר פרץ וח״כ איציק שמולי הגיעו לבית-החולים ״השרון״ בפתח-תקווה לחזק את הצוות הרפואי וחילקו פרחים לצוותי האחיות.

כלים
״המלאכיות בלבן הפכו בעל כורחן לחיילות במלחמת יש ברירה!״
״המלאכיות בלבן הפכו בעל כורחן לחיילות במלחמת יש ברירה!״

״הגענו לאחר הרצח של טובה קררו ז״ל״ כדי לחזק את צוות האחיות, להביע את הזדהותנו העמוקה ולהודות להן על עבודתן המסורה במשך כל השנה. הרופאים והאחיות במצב בלתי אפשרי, מצד אחד הם פשוט נופלים מהרגליים מרוב עומס ומצד שני הם מהווים מטרה קבועה להשתלחות פוגענית ואלימה מצד מטופלים. יש לשים לזה סוף״ ״הרצח הנורא אתמול מבליט את העובדה הקשה שהמלאכיות האלה בלבן הן גם חיילות בשדה קרב, אך זוהי מלחמת ברירה! אנו דורשים לשפר לאלתר את רמת האבטחה בקופות החולים, בבתי החולים ובמוסדות הרפואה האחרים״.

״3,000 מקרי אלימות בשנה כלפי עובדי ציבור מעידים כי לא ניתן לנקות את הידיים ולמרק את המצפון ולהגדיר את הרצח הנורא שאירע אתמול כמקרה אזוטרי בודד. תהיה זו היתממות והסרת אחריות״.

״העובדה שממספר חברי הצוות והמיטות בבתי-החולים מצומצם מאד ושקיימת צפיפות נוראית ותורים אין-סופיים בדרך לקבלת טיפול רפואי ראוי הם הגורם ללחץ העולה בקרב הציבור שנזקק לטיפול, וגוררים בעקבותיהם מקרי אלימות חוזרים ונשנים. יש לטפל בגורם הבעיה - תקצוב בחסר של השלבים הטיפוליים במערכת הבריאות. ללא טיפול בגורם הבעיה היא לא תיעלם״. ״כל זה קשור באופן הדוק לרמת התקצוב הנמוכה של כלל השירותים החברתיים בישראל.

ישראל מדורגת אחרונה בארגון המדינות לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח (OECD) בכל הקשור לטיפול בקשישים, חולים, נכים״ ״אנחנו נפעל על-מנת שתקום פה ממשלה חברתית שדואגת להחזיר את ישראל למסלול הנכון של סולידריות ושל שירותים חברתיים ראויים וטובים. היום אנחנו פה כדי להצדיע לצוותי הרפואה הקורסים תחת הנטל ולהרכין ראשנו בכאב לזכרה של טובה קררו ז״ל בתפילה שהיא תהיה הקרבן האחרון של אלימות כלפי עובדי ציבור״