אם נערוך סקר קצר ומהיר נגלה שישראלים רבים ניסו לפחות דיאטה אחת במהלך חייהם, וחלק גדול מהם התנסה במגוון רחב של תפריטים דלי קלוריות, תכניות הרזיה, אימוני כושר מפרכים ומהלכים אחרים שנועדו לעזור לו לרדת במשקל, לצמצם היקפים ולהרגיש טוב יותר לא רק מבחינה ויזואלית, אלא גם פיזית.

כלים

אכן, השמנת יתר מגבירה את הסיכוי לחלות במחלות שונות, לרבות סכרת, והיא גם מובילה לרוב ללחץ דם גבוה, כאבי גב ושלל סימפטומים לא מאוד חיוביים. למצבים חמורים אלה יש היום פתרון יעיל ונפוץ, שמעודד ירידה משמעותית במשקל ועוזר למטופלים הסובלים מהשמנת יתר לשפר את המדדים שלהם באופן ניכר. הפתרון הזה הוא ניתוח קיצור קיבה, והגיע הזמן שנבין במה בדיוק מדובר.

משקל עודף ו-BMI מסוכן

חשוב לזכור שניתוחים בריאטריים אינם מיועדים למי שסוחב עמו כמה קילוגרמים עודפים אחרי החגים, או למי שרוצה לשפר הופעתו לקראת עונת הרחצה. למעשה, ניתוח קיצור קיבה מתאים ומיועד אך ורק למטופלים שסובלים מעודף משקל משמעותי. גם מדד ה-BMI של מטופלים אלה בשמיים, והוא נחשב למסוכן. במילים אחרות, אם אתם מחפשים דיאטה מהירה שתכין אתכם לחתונה המתקרבת זו בהחלט לא השיטה עבורכם. אם אתם סובלים ממשקל עודף שמהווה סכנה בריאותית ומעלה את הסיכון למחלות לב, סכרת ושלל בעיות רפואיות מסכנות חיים, הניתוח הזה יכול לשנות את חייכם.

סוגי הניתוחים הקיימים

לאחר פגישת הייעוץ שלכם אצל הרופא המטפל תוכלו לקבל החלטה משותפת ביחס לסוג הניתוח המתאים לכם. ההחלטה הזו מחייבת היכרות טובה עם כל השיטות האפשריות, וגם המלצה של רופא שתעזור לכם להבין אילו ניתוחים יכולים להיות מועילים יותר עבורכם. אחד הניתוחים המוכרים יותר הוא ניתוח טבעת שהיה בעבר השליט הבלתי מעורער בתחום, אם כי מגמה זו קצת השתנתה לאחרונה. הטבעת המותקנת במהלך הניתוח מצמצמת את נפח הקיבה, וכך היא מצליחה להוביל לתחושת שובע לאורך זמן, אבל מטופלים רבים שבוחרים להחליף את המאכלים המשמינים בשייקים עתירי סוכר וקלוריות מגלים במהרה שהמשקל שירד – חוזר בגדול. זו הסיבה לכך שניתוח שרוול זוכה היום לפופולאריות רבה יותר, והוא כולל חיתוך של חלק מהקיבה לצורך הקטנתה, מה שמקשה על המטופלים לאכול בכמויות שאליהן היו רגילים, וכך הם יורדים במשקל.

כל האפשרויות פתוחות

ניתוח טבעת וניתוח שרוול הם, כאמור, רק שני ניתוחים אפשריים מתוך רשימה של חמישה סוגים קיימים. כדי שתוכלו לבחור נכון ולעשות את מה שמתאים לכם באופן אישי, התייעצו עם רופא, שתפו באופן מלא וגלוי את כל המידע הרפואי והאישי שלכם, והקשיבו לדעתו המקצועית. הבריאות שלכם תלויה בזה, ואם קיבלתם החלטה לפעול כדי לשפר אותה, נצלו את הידע של הרופא כדי לעשות את זה כמו שצריך.