פתרון חדשני לשידורי וידאו למפעילי מובייל המשותף של ווימי ושל טק מהינדרה קיבל מימון בסך 900 אלף דולר מקרן בירד - החברות פיתחו רשת הפצת וידאו פורצת דרך, המשפרת את חוויית הצפייה בווידיאו ומצמצמת את עלויות השידור עבור המפעילים באופן משמעותי.

כלים
מנכ"ל ווימי, איתן קוטר
מנכ"ל ווימי, איתן קוטר

 

 ווימי (Vimmi), חברה חדשנית בתחום ניהול והעברת ווידיאו עבור מפעילי מובייל, ו- טק מהינדרה טכנולוגיות, ספקית עולמית של פתרונות טכנולוגיית רשת וחברה בת בבעלות מלאה של טק מהינדרה , הודיעו היום כי השותפות האסטרטגית שלהן לפיתוח ויישום רשת מתקדמת להעברת וידיאו (MDN – Mobile Delivery Network) עבור מפעילי מובייל קבלה מימון בסך 900 אלף דולר מקרן בירד.

קרן בירד, הקרן התעשייתית הדו-לאומית למחקר ופיתוח מעודדת ומסייעת בשיתוף פעולה בין חברות מארה"ב ומישראל במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים, ומציעה מימון לפרויקטים נבחרים. במהלך 39 השנים האחרונות לפעילותה, אישרה בירד מעל 900 פרויקטים.

תעבורת הווידיאו בתחום המובייל צפויה לצמוח בכ-55 אחוזים לשנה עד סוף 2021. הדבר מציב אתגר עצום בפני מפעילי המובייל מבחינת ההתמודדות עם נפחים עצומים, ומחייב אותם לחפש פתרון סקילבילי על מנת להעניק חוויית וידיאו איכותית ומרתקת.

פתרון ה-MDN של ווימי ושל טק מהינדרה מציע למפעילי מובייל יכולות מחשוב ענן וסביבת שירות IT בקצוות הרשת הסלולרית ומתבססות על תקן מחשוב קצה רב גישה [Multi-access Edge Computing] -MEC. MEC מאפשר פריסת תשתית רבת עוצמה להעברת וידיאו ברשתות מובייל ע"י ניהול והאצת וידיאו בקצוות הרשת הסלולרית, קרוב למשתמשים הסופיים. הפתרון המשותף כולל את רשת הפצת הוידאו של ווימי ואת אלגוריתם הפצת התוכן הדינמי שלה המשתמש בלימוד מכונה, וכן את האנליטיקס של שירות המידע של רשתות אלחוטיות (RNIS) של טק מהינדרה. הפתרון מפחית ב- 70 עד 90 אחוזים מתעבורת הוידאו בליבת הרשת, ובה בעת משפר את חווית הצפייה. הפתרון גם מפחית את ה-Round Trip Time (הזמן הנדרש מרגע בקשת ניגון וידאו עד להתחלתו) ותומך בפתרונות loT שונים המגיעות ליעדי ביצוע של דור חמישי ברשתות דור רביעי.

"מחשוב קצה רב-גישה (MEC) הוא תקן חדש המסייע למפעילי מובייל לעמוד בביקוש הצרכני העולה לחוויית וידיאו חסכונית ואיכותית. בעזרת שילוב של רשת המובייל המודעת לווידיאו של ווימי עם האנליטיקס של שירות המידע של רשתות אלחוטיות שלנו, אנחנו מצליחים להעניק שירות פורץ דרך בביצועי העברת הווידיאו בתחום המובייל", אומר פיוש גויאל, סמנכ"ל בכיר לשירותי רשת ב-טק מהינדרה .

בתגובה למימון של קרן בירד ולשותפות האסטרטגית, אמר איתן קוטר, מייסדה של ווימי ומנכ"ל משותף שלה: "אנחנו נרגשים שזכינו במימון היוקרתי הזה מקרן בירד. שיתוף הפעולה שלנו עם טק מהינדרה מאפשר לנו להביא לשוק פתרונות המייצגים את קדמת הטכנולוגיה וכוללים את היעילות הגבוהה ביותר והביצועים הטובים ביותר שניתן להשיג בהעברת וידיאו בתמחור תחרותי מאד".

אודות ווימי

ווימי, אשר הוקמה ב- 2011 היא חברה בצמיחה מהירה עם בסיס לקוחות מוצק, שיצרה טכנולוגיית רשת העברת תוכן (CDN) בתחום של הווידיאו. רשת העברת התוכן של ווימי תוכננה על בסיס העובדה שתשתיות הרשת הקיימות אינן מספיקות על מנת לתמוך בצריכת הווידיאו המקוונת העולמית המאסיבית, מבלי להתפשר על איכות הווידיאו. החברה פותרת את הבעיה באמצעות טכנולוגיות גריד קומפיוטינג ולימוד המכונה הייחודיות שלנו, העושות שימוש בקצה הרשת על מנת להפחית דרמטית את רוחב הפס והתשתית הדרושים בכדי לצפות בווידיאו באופן מקוון, מבלי להתפשר על איכות הווידיאו. הפתרון של ווימי, שפיתוחו נמשך שנים, מנתח את הבקשות של כל שירות צרכנים, ומקבל החלטות חכמות על בסיס אלגוריתמים הממליצים על הטמנה מראש והזרמת הוידאו הטובים ביותר, כאשר המטרה העיקרית היא שיפור ביצועי הווידיאו וצמצום העלויות. צרו איתנו קשר ב- www.vimmi.net

אודות טק מהינדרה Technologies

חברת טק מהינדרה טכנולוגיות בע"מ (TMTI) היא חברה בת בבעלות מלאה של טק מהינדרה בע"מ. היא נוסדה במקור בשנת 2000 תחת השם סאטים טכנולוגיות ייצור בע"מ., והפכה עם הזמן ל-TMTI לאחר איחודה של סאטים עם טק מהינדרה בע"מ.

אודות טק מהינדרה

חברת טק מהינדרה מייצגת את העולם המחובר, ומציעה חוויות טכנולוגיית מידע חדשניות ממוקדות-לקוח, ו"מאפשרת לתאגידים, לעמיתים ולחברה לעלות". אנו חברה של 4.2 מיליארד דולר ארה"ב, המעסיקה מעל 117,000 אנשי מקצוע ב-90 מדינות, והמסייעת ללמעלה מ-837 לקוחות בינלאומיים לרבות חברות המשתייכות לרשימת פורצ'ן 500. הפלטפורמות הדיגיטליות החדשניות שלנו מחברים מספר טכנולוגיות ומעניקים ערך עסקי מוחשי ללקוחות שלנו. חברת טק מהינדרה כלולה ברשימת החברות Fab 50 באסיה (רשימת פורבס 2016).

אנו חלק מקבוצת מהינדרה – קבוצה של 17.8 מיליארד דולר המעסיקה מעל 200,000 עובדים ביותר מ-100 מדינות. הקבוצה פועלת בתעשיות מפתח המניעות צמיחה כלכלית, ונהנית מעמדת הובלה בתחום הרכבים, השוק המשני, טכנולוגיית מידע ונופש. ליצירת קשר:

אודות קרן בירד

קרן בירד (הקרן התעשייתית הדו-לאומית למחקר ופיתוח) פועלת על מנת לעודד ולסייע לשיתוף פעולה בין חברות מארה"ב וישראל במגוון רחב של תחומי טכנולוגיה, ומציעה מימון לפרויקטים נבחרים. הקרן אישרה מעל 900 פרויקטים ב-39 שנות קיומה.

קרן בירד תומכת בפרויקטים מבלי לקבל בעלות בחברות המשתתפות או בפרויקטים עצמם ומבלי לקבל זכויות קניין רוחני. המימון של בירד משולם חזרה כתמלוגים ממכירת המוצרים שמוסחרו כתוצאה מתמיכתה של הקרן. הקרן מעניקה מימון של עד 50% מתקציב הפרויקט, החל מהמו"פ ועד השלבים הראשונים של המכירות והשיווק. היא חולקת בסיכון ואינו דורשת החזר תשלומים אם הפרויקט נכשל או אינו מגיע לשלב המכירות.