מאבק עובדי חנ"י (חברת נמלי ישראל) מעלה הילוך: שביתה כללית בחברה/ ברקע: מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי חדש וצעדים חד צדדים של ההנהלה הפוגעים בזכויות העובדים יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "רשות החברות הממשלתיות החליטה למנוע מעובדי חנ"י את מה שמגיע לכל עובדי המגזר הציבורי, רק כדי למנף את כוחה מול העובדים במסגרת המו"מ על ההסכם הקיבוצי. מדובר בהתנהלות לקויה שאין לה מקום ביחסי עבודה קיבוציים"

כלים
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור

 

העובדים בחנ"י פתחו בצעדים ארגוניים ומשביתים כעת את כל שירותי החברה, על רקע המבוי הסתום במו"מ על הסכם קיבוצי חדש ובעקבות צעדים חד צדדיים של רשות החברות הממשלתיות הפוגעים בזכויות העובדים. בעקבות הצעדים שהחלו לפני כ-72 שעות, צפויים עיכובים בפרויקטים רבים שנמצאים באחריות חנ"י, בהם: פיתוח ושדרוג תשתיות בנמלים הקיימים, הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות והקמת הנמלים החדשים.

ברקע לצעדים, ניצבת הסחבת שנוקטת החברה מול נציגות העובדים, במו"מ על הסכם קיבוצי חדש בחנ"י. נזכיר כי בתחילת חודש פברואר ההסתדרות אף הכריזה על סכסוך עבודה בנושא. במקביל לכך, רשות החברות הממשלתיות החליטה להתנות את מתן תוספת השכר שמגיעה לעובדי חנ"י מתוקף הסכם המסגרת במגזר הציבורי, בוויתורים מצד העובדים בסוגיות עקרוניות המונחות על שולחן המו"מ על ההסכם הקיבוצי החדש.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר היום: "יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון חתמו על הסכם השכר במגזר הציבורי על מנת לתקן את עיוותי השכר ולהוביל לצמצום פערים. העובדה כי רשות החברות הממשלתיות מחליטה למנוע מעובדי חנ"י תוספת רטרואקטיבית שמגיעה לכל עובדי המגזר הציבורי, רק על מנת למנף את כוחה מול העובדים במו"מ על הסכם קיבוצי חדש, משקפת היעדר תום לב והתנהלות לקויה שאין לה מקום ביחסי עבודה קיבוציים, בייחוד כשהמעסיקה היא מדינת ישראל. אני מקווה כי רשות החברות הממשלתיות תתעשת ותפעל למניעת משבר עמוק".