ההסתדרות מתריעה בפני הנהלת סודה סטרים: מו"מ בתום לב - או שנשבש את העבודה במפעל החברה בימים הקרובים. ברקע: סכסוך עבודה שהוכרז לפני כשבוע במפעל הייצור של החברה הסמוך לרהט, לאור התנהלותה של הנהלת סודהסטרים במהלך המו"מ יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "אני קורא למנכ"ל סודה סטרים להתעשת ולהורות לאנשיו לשבת איתנו באופן מיידי לחידוש המו"מ".

כלים
ההסתדרות מתריעה בפני הנהלת סודה סטרים: מו"מ בתום לב - או שנשבש את העבודה במפעל. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור
ההסתדרות מתריעה בפני הנהלת סודה סטרים: מו"מ בתום לב - או שנשבש את העבודה במפעל. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור

 

יו"ר ועד העובדים רוני ברקוביץ': "למרות כל ההתראות וניסיונות הגישור, הנהלת סודה סטרים עומדת איתנה בשלה ואינה מוכנה לשום פשרה" יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, מתריע היום (ב') לפני נקיטה בצעדים ארגוניים ושיבושים בחברת סודהסטרים ישראל, בה הוכרז בשבוע שעבר סכסוך עבודה.

כ-1,100 עובדי סודה סטרים במפעל החברה בסמוך לצומת רהט-להבים, התארגנו בהסתדרות בחודש נובמבר אשתקד. למרות רצונם של העובדים ונציגי ההסתדרות להגיע מאז להסכמות עם ההנהלה שיעוגנו בהסכם קיבוצי, הנהלת סודהסטרים בוחרת לנהל מו"מ שלא בתום לב, תוך הפעלת לחץ ואיומים על העובדים, מטילה הגבלות אבסורדיות על משך דיוני המו"מ ובמקביל לעמדות קשוחות וקנטרניות שהיא מציגה במהלכו.

נזכיר כי סודה סטרים ישראל היא חלק מקבוצת סודה סטרים הבינלאומית שפעילה בלמעלה מ-40 מדינות. את שנת 2016 סיימה החברה עם הכנסות עתק של כ-480 מיליון דולר, בעוד שעלות שכרו של המנכ"ל דניאל בירנבאום בשנה זו האמירה לכ-10 מיליון שקל.

בעוד שהחברה בוחרת לשווק עצמה מסביב לעולם באופן חדשני ומתקדם, בכל הנוגע לזכויות עובדיה הנהלת סודה סטרים בוחרת לנקוט בדרך ההפוכה. עד כה ההסתדרות והעובדים בחרו למצות את כלל האפשרויות בשל הרצון לתת הזדמנות למו"מ מתוך אמונה כי סכסוכים בעולם העבודה יש לפתור בדרך ההידברות. אולם לאור התנהלות ההנהלה החליטה נציגות העובדים כי כלו כל הקיצין וכי לא נותרה בידיה ברירה אלא לפתוח בצעדים ארגוניים תוך מספר ימים, אלא אם הנהלת סודהסטרים תשוב לשולחן המו"מ תוך רצון כן לנהל מו"מ ענייני ובתום לב.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "אני קורא למנכ"ל סודהסטרים להתעשת ולהורות לאנשיו לשבת איתנו באופן מיידי לחידוש המו"מ. אם לא ייעשה כן – כבר בימים הקרובים ההסתדרות תפתח בצעדים ארגוניים במלוא עוצמתם".

יו"ר ועד העובדים, רוני ברקוביץ': "אנו מצרים על כך שהנהלת סודהסטרים בחרה בנקיטת כל הצעדים האפשריים להכשלת המו"מ. למרות כל ההתראות וניסיונות הגישור שנעשו בימים האחרונים, סודהסטרים עומדת איתנה בשלה ואינה מוכנה לשום פשרה".