הרפואה הטבעית הצליחה בשנים האחרונות לכבוש שטחים נרחבים, ורבים מחפשים מזור דווקא באמצעים הטבעיים. הנטורופתיה נחשבת אף היא כשיטת ריפוי טבעית והיא מנסה להגיע לריפוי פנימי של הגוף על ידי טיפול משולב בגוף בנפש וברוח. הנטורופתיה כוללת ידע רב מהעולם המערבי יחד עם שיטות טיפול מסורתיות והוליסטיות.

כלים
 כך תבחרו נטורופת בקלות, באדיבות דוד שדה
כך תבחרו נטורופת בקלות, באדיבות דוד שדה

הטיפול ההוליסטי גורס שיש להתייחס אל האדם כאל יחידה אחת. לכן כאשר קיימת בעיה או מחלה כלשהי באיבר מסוים, לא יתמקד הטיפול באותו האיבר דווקא אלא שהנטורופת ינסה להתחקות אחר כל הגורמים הפיזיים, הגורמים הרגשיים והגורמים הנפשיים שגרמו למחלה או לקושי. הדבר נעשה באמצעות שינוי התזונה והתאמה על פי הצרכים האמתיים של הגוף, ובשילוב עם פרחי באך, תרפיות שונות, שיחות טיפוליות, דמיון מודרך ועוד.

נטורופת מקצועי מוביל את המטופל להתבוננות על אורח החיים שלו ברבדים המתאימים ומשם הוא מנסה להגיע יחד אתו להבנות וכמובן גם לריפוי.

מה הם העקרונות של נטורופתיה?

  • רפואה טבעית – הנטורופתיה היא בעצם סוג של רפואה טבעית כאשר היא פועלת מכוח האמונה של הגוף לרפא את עצמו. היא מכירה ביכולות הטמונות בגופו של האדם להתמודד מול מחלות בגוף או מחלות בנפש, כאשר התפקיד של הנטורופת בכל התהליך הזה הוא לעודד את התהליך הטבעי והספונטני של הגוף שקיים ממילא במערכות החיים, ועל ידי שהוא מזהה את המכשולים שמפריעים לגוף להגיע לריפוי, הוא בעצם מעודד ומגביר את התהליך על ידי התמיכה הנכונה.
  • זיהוי וטיפול בגורמי המחלה – הנטורופתיה מנסה להתחקות אחר הסיבות האמתיות שהם אלו האחראיים על המחלה, ולא מתמקדת רק בטיפול בסימפטומים בלבד.

מה חשוב לבדוק בעת שמחפשים נטורופת?

כל הנושא של רפואה משלימה זהו נושא שהוא די פרוץ, כאשר אנחנו רואים אינספור שיטות ואין סוף מטפלים אלטרנטיביים המציעים את השרות לציבור. איך נדע מי הוא באמת אמין ומי אכן מציע כלי אפקטיבי ויעיל, ומי מנסה להרוויח כסף ומנצל את המצוקה שלנו לשם כך.

לכן כדאי שנדע מה העקרונות של הנטורופתיה כדי לדעת לאבחן את הנטורופת האמתי, זה שאכן יוכל לסייע לנו ולהביא מזור למחלה.

  • ראשית, אין להזיק – הנטורופת חייב להשתמש רק באמצעים שאינם יכולים להזיק והם בעלי השפעה מקסימלית עם סיכון מינימלי ומזערי לתופעות לוואי.
  • הנטורופת המחנך – חשוב מאוד שהנטורופת יעסוק גם בחינוך למניעת מחלות ולבריאות, תוך שהוא מדגיש את העניין של האחריות של כל אדם למען בריאותו.
  • טיפול בחולה כמכלול – על הנטורופת לטפל בחולה ולהתייחס אליו כאל ישות אחת, כך שכל הרבדים הפיזיים, הרגשיים, הנפשיים והחברתיים יבדקו יחד על מנת למצוא את המזור או את הפתרון לבעיה.

כמו בכל תחום, גם כאן יש מקום לבדוק ולהתעניין אצל חברים או מכרים האם הם נעזרו באיש מקצוע מן הסוג הזה ולשמוע מהם האם הם היו מרוצים מהתוצאות, מהטיפול ומיחסי האנוש.

המאמר באדיבות ד"ר דוד שדה המתמחה ברפואה טבעית ובנטורופתיה.